Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een kaars zonder dat je thuis bent laten branden?

Mijn man heeft vanochtend van 09.30 tot en met 20.30 uur de kaars thuis aan laten staan. Toen ik hem hierop aansprak dat hij de kaars aan heeft laten staan al die uren, zei die ja en? Er is toch niks aan de hand. Kan geen kwaad.

Volgens mij kan dit erg gevaarlijk zijn om een kaars onbewaakt al die uren aan te laten.

een jaar geleden
6.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Mijn moeder heeft ooit toen ze jong was (een jaar of 10) op deze manier het huis van haar grootouders afgebrand, ze had het kaarsje op de zolder in een kistje (standaard) gezet en is later naar beneden gegaan, waarschijnlijk was het gaan tochten en is er een blaadje van een plank afgewaaid en bij de vlam terecht gekomen.

NOOIT een open vuur achterlaten, denk ook aan bijvoorbeeld gaslekken.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Puur het kaarsenaspect...

Hangt van de kaars af.
Er zijn van die noveenkaarsen die ze 9 dagen zonder uitdoen laten branden. Een theelichtje is na 4 uur al uit. Als je dat dan nog in een zandhouder zet of zo dan zie ik weinig gebeuren.

Een dinerkaars die je in een houder zet zou ik vb niet aanlaten want dat zie ik idd als brandgevaarlijk.

Doe je daar nog tocht, huisdieren, onveilig gebruik en zo bij dan is het nog erger.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Z512099
een jaar geleden
Bij een noveenkaars of theelicht zie je weinig gebeuren, de brandweer moest dit lezen…
nounka
een jaar geleden
Noveenkaarsen worden speciaal gemaakt om veilig 9 dagen te kunnen branden. Ander materiaal, kleinere vlam en van die dingen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding