Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder je schimmelvorming uit het rubber van de wasmachine?

Het rubber van mijn wasmachine is aan alle kanten zwart geworden en het ruikt ontzettend muf.
Hoe krijg ik het rubber het beste schoon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Schimmel verwijder je door 1 deel bleekmiddel te mengen met 20 delen water. Het bleekwater een paar minuten laten inweken op de schimmel. Daarna goed afnemen met alleen een beetje water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst met een anti-schimmelmiddel bewerken en daarna nóóit meer het deurtje dichtdoen als je hem niet gebruikt.

Voor de stank kun je hem het beste een keer met een flinke scheut schoonmaakazijn op 95 graden wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schoonmaakazijn erop spuiten, even laten inwerken en daarna veeg je het er zo af :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heb ik ook gehad. Mij is verteld dat het komt doordat ik alleen op lage temperatuur was (30-40 graden) en een vloeibaar wasmiddel gebruik.
Ik heb toen een paar flinke scheppen soda in de wastrommel gedaan en in het wasbakje en de wasmachine leeg op 90-95 graden laten draaien. Daarna het (beetje) zwart dat nog op de rubbers zat met doekje weggeveegd.
Overgestapt op gebruik van poeder-wasmiddel en zo nu en dan een was op 60 graden draaien en ik heb geen last meer van schimmelvorming. En oh ja, na het wassen de rubbers drogen scheelt ook ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing