Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is dit voor metalen voorwerp?

Kan iemand mij vertellen wat dit is?
Het komt uit de keukenlade van een overleden tante.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk is dit een messenlegger.

Op een messenlegger leg je de bovenkant van je mes, zodat het tafelkleed tijdens het diner niet vies wordt van etensresten op het mes. De 'rondjes' moeten dus op het tafelkleed liggen, zodat er een afstand is tussen het kleed en het 'balkje'.

Ik zou eigenlijk een set verwachten van 6 messenleggers, of anders 8, 10 of 12. Misschien heb je of vind je er dus nog meer, of zijn die er in het verleden geweest.
Toegevoegd op 07 augustus 2019 12:08: afbeelding
Plaatje bij antwoord
5 jaar geleden
Dit kun je op een kookboek schuiven zodat het op de gewenste bladzijde - met het recept dat je aan het maken bent - open blijft liggen. Je schuift het boven of onder op een aantal bladzijdes van het kookboek.

Het zal wellicht een naam hebben, maar ik weet niet hoe het heet.
5 jaar geleden
Het is hoogstwaarschijnlijk een "verbindingsstrip" van een op batterij-werkende keukenapplicatie (melkopschuimer o.i.d.). De uitstekende lip op linksboven is voor de -kant (minus-kant) van de batterij en de niet-uitstekende lip, rechtsonder, is voor de +kant (plus-kant) van de batterij. De "andere" kant van de "verbinding van 2 batterijen" is qua "lipjes" precies omgekeerd en zit vaak vastgeschroefd in de behuzing. Bovenstaande "verbindingsstrip" moet "los" in de behuizing worden geschoven.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing