Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sinds maart meten we een absurd waterverbruik van 1500 kub op onze watermeter. Klopt dit wel en hoe kan dit?

Hallo!

Vitens wil graag de meterstand weten van het water, dus dat wilde ik vanmiddag doen. Het viel me alleen op dat we ruim 1.500 m3 hebben verbruikt sinds medio maart toen we een nieuwe meter kregen.

Nu heb ik net even gekeken wat een douchebeurt doet (en ja, was best een lange douchebeurt, maar er waren ook 2 kleine kinderen in het spel.

Voor douchen gaf meter aan: 1.357,8417 m3

Na het douchen gaf meter aan: 1.358,1496 m3

Een verschil van 3.079 wat volgens mij een verbruik op heeft geleverd van 307,9 liter. De douchebeurt duurde ongeveer 17 minuten, omgerekend aldus 18 liter per minuut.

Dat is toch absurd? We hebben geen regendouche. Douchekop is van november vorig jaar, of hij energiebesparend is weet ik niet, maar toch..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Bij je water meter geven de eerste 4 cijfers de liter aan de rest zijn de decimalen van een liter.
Verbruik omgerekend per persoon per dag:

51 liter om te douchen
33 liter wordt er door het toilet gespoeld
14 liter voor de wasmachine
4 liter voor de afwas
1 liter om te koken
16 liter overig waaronder afwas afspoelen, water voor koffie en thee, verbruik bij de wastafel handen wassen bijvoorbeeld enz.
6 jaar geleden
Ik denk dat er inderdaad iets niet klopt met dit verbruik. Met een tweepersoons huishouden blijf ik onder de 100 m3 per jaar. Dus 1500 m3 in een half jaar is wel heel erg veel.
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing