Hoe voorkom je te veel bacteriën in de keuken en badkamer?
Ik lees regelmatig op internet of in tijdschriften dat plekken als de gootsteen, de koelkast, etc. eigenlijk hele vieze plekken zijn in veel huishoudens. Een bron van bacteriën.
In programma's als SOS mijn vakantie is een hel worden hotelkamers en appartementen onderzocht. Telkens weer blijkt hoeveel bacteriën er in de keuken en badkamers zitten.
Nu maak ik zelf mijn huis altijd erg netjes schoon volgens gangbare normen. De badkamer en keuken krijgen elke week een grondige beurt en dagelijks maak ik het aanrecht en de gootsteen wel schoon. Ik gebruik hiervoor voornamelijk allesreiniger en verder dingen als af en toe wat jif of antikalk. Nu blijkt dat dit soort schoonmaakmiddelen helemaal geen bacteriën doden. Ik vraag mij dan ook altijd af hoe je kan voorkomen dat plekken zo vies worden als in SOS mijn vakantie is een hel. Immers zou ondanks al mijn poetswerk in mijn eigen huis dan ook niet blijken dat het hier 'vies' is met bacteriën overal? Aangezien allesreiniger daar niks aan verandert.
Ik ben niet bang voor bacteriën en begrijp dat een steriel huis niet wenselijk en niet nodig is.
Alleen in tv programma's zoals hierboven beschreven wordt er altijd heel geschokt gereageerd op wat er allemaal in hotelkamers gevonden wordt. Vandaar mijn vraag of je met gewoon allesreiniger kunt voorkomen dat stel dat iemand in mijn huis zo'n onderzoek zou komen doen, het hier ook 'schokkend' is.