Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je schoenen het best schoonmaken waarin flymesh verwerkt is?

In mijn geval gaat het over Nike zoom schoenen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Verwijder vuil zoals modder, zand en grind snel en makkelijk. Gebruik een oude tandenborstel of nagelborsteltje, wat warm water en zachte, ontvettende zeep. Hiermee verwijder je het meeste vuil.

Flink nat geworden? Droog je schoenen niet op of bij een verwarming. Het lijkt misschien een goed idee, maar de directe warmte verandert de vorm van je schoenen. Daarbij kan het de lijm tussen de verschillende lagen van de zool aantasten, en hierdoor kan zelfs een stabiliteitsprobleem ontstaan. Droog ze gewoon op natuurlijke manier. Open de schoen en stop er een prop kranten of keukenrol in, dit trekt het meeste vocht eruit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zo maak ik zelf ook altijd mijn trailrunschoenen schoon, daar zit ook flymesh in. Ik neem ze ook wel eens mee onder de douche, om ze daar samen met mijn kleding schoon te spoelen met warm water, na een run waarbij ik erg smerig ben geworden.
Daarna wegzetten met proppen kranten er in, die je 1-2x per dag vervangt, en dan zijn ze binnen 2 dagen droog.

Veters die vies geworden zijn kun je eventueel in de wasmachine doen (wel even in een washandje of zo).
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing