Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verwijder je "rode" aanslag op vershouddozen?

Onlangs weer eens wat pasta met (rode) saus over, in bewaardoos in de koelkast gedaan, het heeft daar drie dagen gestaan.
Na het verwijderen van de pasta de bak in de afwasmachine gedaan, toen het eruit kwam had het doosje nog steeds een rode kleur aan de binnenkant.

Is er een manier om dat weer schoon te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rode saus vlekken of gele van kerrie verdwijnen vaak letterlijk voor de zon. In deze tijd van het jaar is het makkelijk, zet het bakje in de volle zon, bij voorkeur buiten maar soms werkt het achter glas ook, en na een tijdje is het verdwenen. Kan je geen precieze tijd geven want ik zet ze meestal buiten als ik naar mn werk ga en pak het dan 's avonds weg.
Wel opletten met schaduw, in de schaduw werkt het niet dus zorgen dat de zon vol in het bakje schijnt!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat ik proberen, dank.

Andere antwoorden (4)

Ik heb dat probleem ook en krijg dat ook niet eruit. Ik denk dat de saus "in" het plastic zit, net zoals saus in een t-shirt of zo. Het gaat er dan wel uit, maar nooit helemaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die krijg je nooit meer schoon. De kleur van de tomatensaus (in combinatie met vet) trekt in het bakje. Misschien wordt het na enkele wasbeurten iets minder rood maar helemaal weggaan zal het nooit.

Het ziet er inderdaad niet mooi uit, maar ach, volgende keer doe je er weer rode saus in ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tupperware! :D

oh en hangt er vanaf wat voor soort doosje je hebt, maar meestal krijg je het er toch niet helemaal af.. je bedoelt zeker van die oranje/rode macaronivlekken heh?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ketchup, tomatensaus of spaghettisaus-vlekken, na het wassen gewoon buiten ophangen, het liefst in de zon, en de vlek verdwijnt vanzelf door het zonlicht. Werkt echt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding