Hoe kan ik de schenkknop van mijn thermosfles goed schoonmaken, deze stinkt naar "het weer"?
Ik heb de thermosfles die op de fles lijkt van de gelinkte webpagina. Op de tweede foto daar zie je de dop met het schenkmechanisme. Deze dop stinkt naar "het weer"
Ik krijg die stank er niet uit. De dop mag niet in de vaatwasser.
Ik heb hem een nacht in heet water laten weken.
Afgespoeld met heet water en schoon geboend met borstel en afwasmiddel.
Maar dit werkt niet, de geur blijft.
Hij is met vocht in de fles dichtgedraaid en in de kast gezet, daardoor is dit gekomen. Ik heb het niet gezien :-( want ik berg hem altijd op met de doppen ernaast.
Krijg ik die stank er nog uit?
https://www.conrad.nl/nl/mato-isolierflasche-classico-05-liter-1231202.html?WT.mc_id=gshop&insert=8J&gclid=Cj0KEQjw7Ne_BRDRmP2ojKfzv98BEiQAPuqPyaKlYkfKNWBBKuu1mVlMbQeezGflOIzmCd3IiZ_Qjs0aAkxT8P8HAQ&tid=211354628_37258601348_pla-194486831588_pla-1231202&WT.srch=1
In een teil/bak met water en dan een scheut azijn, weet niet uit eigen ervaring, dus hoeveel/hoelang, geen idee.
Ik zou het uitkoken, net als een babyflesje.
Als hij zo blijft ruften wil je hem ook niet meer gebruiken, dus wat heb je te verliezen?....
Dan heb je de azijn behoorlijk verdunt. Probeer een bakje of glas waar ie net inpast. Dat geldt in minder mate ook als je soda gaat proberen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.