(Hoe) kun je 'vlekken' van nagellakremover op een gelakte houten tafel wegwerken ?
Natuurlijk sta ik er op als moeder dat als mijn meiden met nagellakrommel bezig gaan, ze daar een krant onder leggen, en natuurlijk luisteren ze niet. Toen ik dus zojuist probeerde een krant onder mijn dochters werk te leggen, speelden mijn slechte ogen mij parten en stootte ik zelf het flesje met die vervloekte rotzooi om, en nu is mijn hele eettafel naar god. Heb het binnen twee seconden drooggedept met keukenpapier en daarna nat afgenomen, maar helaas....
Echte vlekken zijn het natuurlijk niet, maar beschadigingen in de lak. De beste oplossing is een nieuwe tafel kopen, of deze schuren en lakken, dat weet ik ook, maar dat zit er voorlopig gewoon even niet in nu. Is er echter iets / een methode / een middel / een truc waarmee ik deze -uitgebeten - vlekken toch kan behandelen zodat ze niet of minder opvallen ? Want zo is het echt geen pan..... (Kleedjes werkt niet ; het zijn de randen van de tafel, de plek waar we zitten met eten, converseren en koffie drinken. (En nagels lakken.....)
zelf doen, iemand betalen om het te doen, je kinderen verbieden het te doen.
Quote van Monta M. Crane, is 98 jaar geworden dus tijd zat gehad om erover na te denken.
@Pieterke ; omdat het een enorme tafel is (2.70 x 1.10) ,dus een megaklus waar ik dagen zoet mee ben, en daar ontbreekt me de komende maanden zeker de tijd voor. Daarbij wordt hij dagelijks meerdere keren gebruikt. Bovendien wacht ik liever met een echte opknapbeurt tot de kinderen beiden definitief het huis uit zijn ; dat duurt nog wel even ;-) Dus een noodoplossing tot we ons echt weer mooie spullen kunnen permitteren zou welkom zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.