Wit in wit/grijs jurkje blauw gekleurd in de was, hoe het witte weer wit krijgen?
Ik heb enkele weken geleden een super leuk jurkje gekocht waar ik helemaal verliefd op ben. Een jurkje van een grijzige stof met daar doorheen wit geweven wat zorgt voor een wollige uitstraling.
Nu heb ik het jurkje gewassen met veelal grijze was. Maar ook een donker blauw jurkje zat in deze was. Het wit/grijze jurkje waar het om gaat heb ik binnenstebuiten gewassen en had dus niet gezien dat het witte in dit jurkje blauw gekleurd was. Dus alle was is in de droger gegaan en nadat de was droog was zag ik dat het jurkje extreem verkleurd was.
Nu ziet het jurkje er niet mooi meer uit. Ik heb het direct weer in laten weken met extra vanish oxy action ofzo speciaal voor witte was. Na het weken nogmaals in de wasmachine gestopt met dit zelfde waspoeder.
Maar helaas zie je nog steeds de blauwe gloed. Het jurkje is niet meer te koop in de winkel, en eigenlijk kan ik er zo niet meer rondlopen.
Is er een manier dat ik dat blauwige er toch nog uit kan krijgen zodat het jurkje toch iets witter wordt? Ik ben bang dat ik er niets meer aan kan doen aangezien het al de droger in is geweest direct na het wassen.
Dus even naar de drogisterij en hopen dat het lukt.
Ik vind de kleur zoals die nu is overigens ook leuk.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.