Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gaat het niet vreselijk stinken als je schoonmaakt met azijn en zijn er geen alternatieven?

Ik ben diverse websites aan het bekijken over schoonmaken en overal lijkt men azijn te gebruiken als het ultieme schoonmaakmiddel. Nu heb ik een vreselijke hekel aan de geur van azijn en ik vraag me af, als ik nu bijvoorbeeld, zoals één website aanraadt, een oplossing van 1/2 water en 1/2 azijn gedurende 7 minuten in de microgolf zet, gaat het dan niet vréselijk beginnen stinken?

Wat voor alternatieven zouden er zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Je ruikt het wel, maar de lucht is ook zo weer weg. De kunstmatige parfums in schoonmaakmiddelen is ook niet alles.
Er is echter ook schoonmaakazijn te koop met bijvoorbeeld lavendelgeur ; misschien is die geschikter voor je. Maar een klusje als de magnetron is een kwestie van naspoelen met een nat doekje, weg geur.

Overigens is azijn niet het ultieme schoonmaakmiddel ; het is de ultieme ontkalker. Om álles goed te kunnen schoonmaken heb je ook nog een alkalisch product nodig (zoals bakpoeder of soda) en iets om mee te schuren (zand of krijt, maar de moderne sponsjes doen het ook prima).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing