Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Veel milieuvriendelijker is het gebruik van azijn: voeg een half kopje azijn aan het laatste spoelwater toe. Azijn neutraliseert net als wasverzachter, waardoor het wasgoed zacht wordt. Hoewel veel mensen bang zijn voor een azijngeur is hun wasgoed, valt dat wel mee: bij gebruik van een half kopje per wasmachine (5 kilogram), trekt de geur niet in het wasgoed. Een nadeel van het gebruik van azijn is dat de frisse geur van de wasverzachter aan het wasgoed ontbreekt.
(Lees meer...)
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet jij toevallig ook wat voor azijn? Ik wil dit ook graag gaan proberen. Ik heb geen droger dus gebruik ik altijd wasverzachter. Want als je was te drogen hangt word het stugger. En is azijn te gebruiken bij allergieën? Ik gebruik speciale wasverzachter (anti allergie).
fremar
9 jaar geleden
De gewone huis-keuken azijn,het effect bij allergieën weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+. Azijn werkt inderdaad prima. Ook wel eens gedaan als de wasverzachter op was. Niemand die het merkt. Gaat absoluut niet naar azijn ruiken. Ik gebruikte dezelfde hoeveelheid azijn als dat ik wasverzachter gebruikte. Een dop vol in mijn geval.

Andere antwoorden (1)

Ja: de was niet in een droger doen, maar na het centrifugeren buiten in de wind hangen. Dan wordt alles vanzelf luchtig droog geblazen en voelt daardoor zacht aan.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Moet je eens bij min 10 doen... ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.ecomama.nl/verzorging/plattelandswijsheid-wasgoed-buiten-hangen-drogen-vrieskou/ schijnt prima te gaan.
Amadea
9 jaar geleden
En het heeft bovendien als voordeel dat een scheerwollen trui die eerst prikte dat na zo'n vriesbeurt niet meer doet.
Cryofiel
9 jaar geleden
Was droogt prima in vrieskou. Het kan wel wat langer duren dan in de zomer. Handdoeken en kledingstukken worden eerst helemaal stijf. Ze wapperen dan niet meer in de wind, maar ze bewegen als één stijf geheel heen en weer. Geleidelijk verdampt het ijs en wordt alles droog. Daar heb je geen oma's wijsheid voor nodig, dat soort dingen merk je gewoon zelf in de praktijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je was in een wasdroger doet moet je er nooit wasverzachter indoen. De onderhoudsmonteur van Miele vertelde dat paraffine uit de wasverzachter neerslaat op de verwarmingselementen waardoor die zijn warmte niet meer kwijt kan en doorbrandt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding