Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijg ik bruine vlekken op mijn kleren als ik ze nat strijkt?

Ik krijg bruine vlekken op mijn kleren als ik mijn kleren nat strijkt?
Mijn strijkplankovertrek is een beetje bruin geworden door ermee veel te strijken, zou het kunnen dat die bruine vlekken van mijn strijkplankovertrek komen?

Toegevoegd na 9 minuten:
Mijn strijkijzer ziet er proper uit (mijn strijkijzer heeft geen bruine vlekken).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

ik denk dat er sprake is van bruine aanslag op het strijkijzer zelf. hier een forum waar de vraag is gesteld en meerdere antwoorden staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn strijkijzer is niet bruin.
Ik heb die gisteren gewassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je een stoomstrijkijzer? Dan kan het zijn dat de gaatjes een beetje vuil zijn. Die kun je met een wattenstaafje dat een beetje vochtig is gemaakt schoonmaken. Het valt niet altijd goed op als de gaatjes vuil zijn.
"7 - Hoe voorkom ik bruine vlekken op mijn strijkgoed?

Gebruik alleen kraanwater in uw stoomstrijkijzer. Indien het water erg hard is, raden wij u aan het kraanwater voor de helft te mengen met gedistilleerd of gedemineraliseerd water. Gebruik geen geparfumeerd strijkwater (ook geen Vaporesse!) in uw XXX stoomstrijkijzer. Voer regelmatig de zelfreiniging uit en reinig het anti-kalkstaafje één keer per maand. Zorg er bovendien voor dat het strijkgoed goed gespoeld is. Leeg het reservoir bij voorkeur na elke strijkbeurt."

Toegevoegd na 1 minuut:
(Bronbestand is een bekende leverancier van huishoudelijke artikelen maar link plaatsen werkt niet.)
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding