Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een zitzak schoon? Deze mag namelijk niet in de was

Gisteren heb ik via marktplaats een hele grote stoffen zitzak gekocht. Ik heb hem al 3 keer gestofzuigd en toch komt er steeds erg veel stof vanaf en hij ruikt ook niet zo lekker. Heeft iemand enig idee hoe ik hem schoon krijg? ( De hoes kan er helaas niet af)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat zit erin?
kan dat eruit?
Rieneke1
10 jaar geleden
Sprayen met azijnwater?
Ivana
10 jaar geleden
Zelf heb ik een keer een klein torntje gemaakt in het omhulsel en de korrels die erin zaten overgedaan in vuilnisbakzakken. Daarna de zak in de wasmachine en goed laten drogen.
De zak weer gevuld met behulp van een gemaakte papieren trechter en de korrels opgeschept met een glazen schaal en in de trechter laten glijden. Aan glas blijven die korrels niet hangen, aan glad papier evenmin.
Pas op, als je niet heel voorzichtig alles goed overlegt, vind je overal de korrels terug en wordt je er niet blij van.
Dit is volgens mij de enige mogelijkheid.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als het kleine vlekjes zijn die je moet verwijderen, kun je gewoon met een vochtige doek met wat schoonmaakmiddel over de hoes wrijven. Wanneer de vlekken iets hardnekkiger zijn kun je proberen schoonmaakazijn te gebruiken. Wees hier wel voorzichtig mee, het kan de vlekken namelijk verergeren!

Sommige zitzakken hebben afneembare hoezen. Die kun je dan in de wasmachine stoppen en op maximaal veertig graden wassen. Het is wel erg belangrijk dat naderhand de zitzak droog is, zowel van binnen als van buiten. De hoezen moeten het liefst enkele dagen uitgespreid gelegd worden om te drogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oh sorry , zie nu dat de hoes er niet af kan, dat laatste moet je dan maar vergeten

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding