Welke wasmiddelen zijn nodig om alle soorten was schoon te krijgen?
Ik heb net een nieuwe wasmachine gekocht. Daar zat een boekje bij met tips voor een schone was.
In dat boekje staat dat ik voor elke soort was een apart wasmiddel nodig heb. Als ik alles optel, zou ik wasmiddelen moeten aanschaffen voor de volgende soorten was:
-- Bonte was van 30°. Vloeibaar, want poeder lost slecht op in koud water.
-- Bonte was van 40° en 60°.
-- Bonte was van 90°. Met kleurbeschermer, dat is nodig op die temperatuur.
-- Witte was van 30° en 40°. Vloeibaar, zie hierboven. Met iets speciaals omdat witte was niet altijd wit wordt bij zo'n lage temperatuur. Zou enige blekende werking moeten hebben voor een extra wit resultaat.
-- Witte was van 60° en 90°. Poeder, want dat zou beter zijn. Met witmaker, of met iets 'blauw'-achtigs, want blauw zou wit extra wit doen lijken.
-- Wolwas.
-- Fijne was, want een gewoon wasmiddel beschadigt de fijne vezels.
En dan ook nog eens verschillende soorten wasverzachter voor verschillende soorten was, hoewel de lijst met soorten wasverzachter korter is dan de lijst met soorten wasmiddel.
Het lijkt mij eerlijk gezegd schromeloos overdreven om zeven soorten wasmiddel in het kastje te hebben staan, en dan ook nog eens diverse soorten wasverzachter.
Wat is in de praktijk een goede "verzameling" wasmiddelen? Mijn was is nooit echt vuil, het ergste is af en toe wat aarde/modder en soms zoutvlekken van het zweten (sportkleding).
Toegevoegd na 40 seconden:
Voor zover het uitmaakt:
Ik heb geen droger. Ik droog mijn was aan de waslijn.
Goed voor je machine, het milieu, en dierproefvrij.
En nee, je was gaat niet naar azijn ruiken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.