Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn broek niet lekker ruikt nadat ik 'm gewassen heb?

Ik heb mijn broek(en) al op verschillende temperaturen, met verschillende wasmiddelen in drie verschillende wasmachines gewassen. Mét en zonder wasverzachter. Hoe kan het dat mijn broek, nadat hij in de wasmachine is geweest muf en zuur ruikt. Als ik 'm uithang ruikt de hele kamer snel naar deze geur. Als ik de broek was met bijvoorbeeld T-shirts dan ruiken de shirts wel lekker en fris. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik vermoed dat het de verf is waar de broek mee geverfd is. Leg de broek eens een nacht in water met flink wat azijn en daarna op het gewone wasprogramma wassen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Centrifugeer je de broek ook? Zo niet, dan zou ik hem heel licht en heel kort centrifugeren. Als je hem te nat ophangt kan hij ook muf gaan ruiken. Ik denk dat je hem, als het weer het toelaat, ook beter buiten kunt drogen als je daar tenminste gelegenheid voor hebt.
Broeken zijn meestal van wat dikker materiaal gemaakt dan bijv. een t-shirt. Vandaar misschien dat je T-shirts niet muf ruiken.
En je wasmachine plm. 1x per maand op 90 graden leeg laten draaien kan ook helpen want misschien heb je (een beetje) wolluis en dan gaat je was ook stinken. Als je dan de wasmachine op 90 graden hebt laten wassen is de wolluis verdwenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms is de stof aan het vergaan en zit er niks anders op dan weggooien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing