Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Gisteren kwam mijn was uit de machine met een rioollucht, ik krijg de lucht niet meer uit mijn kleding. Iemand een idee hoe dit kan?

Ik heb de trommel al 2 keer het heetste programma laten draaien en daarna mijn kleding nog 2 keer gewassen maar de lucht gaat niet uit mijn kleding. De wasmachine zelf lijkt niet (meer) te stinken. Geen idee hoe dit komt en hoe ik de lucht er weer uit krijg...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Vermoedelijk vetluis. Kan met name ontstaan als te weinig het heetste programma wordt gedraaid. Het is een soort bacterie.
11 jaar geleden
Dat komt door de combinatie vloeibaar wasmiddel en wassen op een lage temperatuur. Je kunt dit voorkomen door iedere 2 weken je wasmachine op de heetste stand leeg te laten draaien met in de trommel 1 vaatwasmachinetablet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft je was een tijdje nat in de wasmachine gelegen. Dan ontstaat er vetluis en dan gaat de boel stinken. Heb je de schone was al een tijdje in de buitenlucht gehangen? Anders een keer een luchtje toevoegen van bijv. wasverzachter en de was nog een keer draaien.
Het is goed dat je de wasmachine op de heetste temperatuur hebt laten draaien want dit doodt de vetluis en verdwijnt de vieze lucht zoals je hebt gemerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing