Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Al een enige tijd krijg ik mijn spiegel niet meer schoon, wie heeft de gouden tip?

In mijn huiskamer heb ik een grote spiegel hangen en krijg hem niet meer schoon met; schoonwater - spiritus - afwasmiddel - andy - azijn -krantenpapier. Wie weet er raad mee en heeft de gouden tip.

Toegevoegd na 14 minuten:
Er zitten veegvlekken op, als ik met een doek erover heen ga, dan zitten de vlekken weer op een andere plek.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dank voor je toevoeging.

Dit klinkt als vetvlekken, misschien talgvlekken. Hoe dan ook, vettigheid.

Schoonmaken met onverdund afwasmiddel. Helpt dat niet, dan spiritus of wasbenzine. Gebruik keukenpapier, dat neemt goed vettigheid op.

Maak de vlekken eerst zacht door de spiegel met warm water af te nemen. Daarbij gaat het niet om het schoonmaken, maar vooral om het warm maken van de spiegel. Niet al te heet water, dan heb je kans op barsten.

Ideaal zou zijn de spiegel geleidelijk lekker warm te maken. Heb je een bad? Maak dan een heet bad en leg de spiegel boven (niet in!) het stomende water. Na vijf minuten is je spiegel warm. Goed boenen met water om de ergste vettigheid weg te krijgen. Daarna afwasmiddel (onverdund gebruiken), spiritus of wasbenzine, en afnemen met een keukenrol zoals ik hierboven beschreef.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben benieuwt hoe die metaal laag op de achterkant daarop reageert.
Cryofiel
14 jaar geleden
Die metaallaag kan goed tegen stomen en warmworden. De schoonmaakmiddelen moet je alleen op de glaskant gebruiken. Daar zit tenslotte het vuil.

Andere antwoorden (7)

glassex en keukenrol
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heel goed werkt is poetsen met zilverpoets. Dus de ouderwetse poets uit een flesje aanbrengen met een doek, vervolgens laten dogen en oppoetsen met een zachte lap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heet water met spiritus en een schone zeem, goed uitknijpen en zemen maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm/ heet water met een scheut ammoniak zou wel is voor verrassingen kunnen zorgen;-)

Toegevoegd na 27 minuten:
Ook autoraam poets produkten, waar je de ramen mee insmeert en dan op moet laten drogen, daarna een fixe doek erover, en hij is weer als een spiegel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Badkamer reiniger gebruiken en daar na goed droog poetsen met schone theedoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je spiegel beschadigd is dan is er weinig hoop.
Paar druppels Chloor in het waswater.?!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je druppels glans spoelmiddel in warm water doet en daarmee je spiegels schoon maakt dan glimt het als kristal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding