Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op mijn trui staat de wasvoorschrift: "nat in vorm brengen" wat bedoelen ze hiermee en hoe moet ik dat doen?

Als het kan graag uitgebreid uitleggen, want ik snap er geen reet van haha ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dan betreft het vermoedelijk een (gedeeltelijk) wollen trui.
Het nadeel van wol is dat als je het aan de lijn hangt, het PRECIES in die vorm opdroogt. Uitgerekt, met lange punten aan de schouders, affijn, precies zoals je hem niet wilt hebben. En als je het in de droger doet, komt hij er uit als een verfrommeld propje.

Dergelijke kledingstukken moet je daarom in de vorm (die ze moeten hebben) drogen. Dat betekent dat je de trui nat op bijvoorbeeld een dikke handdoek (ik neem aan dat je geen speciaal woldroogrek hebt) moet leggen, en mooi plat strijken (met de hand !) in de vorm die hij moet hebben, dus met een mooie rechte boord, en rechte, evenlange mouwen.

En in die houding moet je hem dan aan de lucht (dus niet in de zon, voor een warme kachel of in de droger) laten drogen - wat vooral op een dichte ondergrond nog wel even wil duren.

Heb je meer van deze truien of was je hem vaak, dan kun je overwegen een droogrek aan te schaffen on wollen stukken liggend te kunnen drogen zodat er van twee kanten lucht bij kan. Dat gaat een stuk sneller. Op een groot rooster of stuk stevig gaas wil eventueel ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat betekent dat je 'm moet laten drogen in de vorm dat hij moet hebben. Dus een beetje netjes uithangen of liever vaak nog liggend laten drogen op een grote handdoek. Anders droogt 'ie gekreukt op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of je trui onderste boven aan de waslijn hangen
een kleerhanger in de hals van je trui stoppen
en een gewichtje aan de kleerhanger hangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing