Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

gaat een olijfolie vlek nog uit je schoen?

ik morste tijdens het kijken op mn schoen met olijfolie . 1 druppel maar je ziet het zo fel ! het waren geen goedkope schoenen :( is van echt leer. Zou die vlek nog weg gaan? of hoe krijg je dat er terug uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk even in het archief. Daar staan veel vragen over het verwijderen van vlekken uit schoenen. Misschien vind je daar een antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omaweetraad.nl misschien kan je daar iets vinden. Ik zou het niet durven zeggen! Succes met je schoen!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

http://schoenmaker.com/wat-is-de-beste-manier-om-vetvlekken-te-verwijderen

Volgens het filmpje zegt de schoenmaker met Spa rood.

Indien het suède is, is het een stuk lastiger want door de open structuur van suède trekt het er vaak direct in en moet je het behandelen als het nog nat is. Vaak helpt dan hete stoom en een rubber borsteltje.

Je kunt ook eens bij een stomerij of schoenmaker langs gaan en advies vragen. Ga niet zelf aan de slag met schoonmaakazijn en dergelijke. Vaak wordt het er niet beter op en krijg je kringen die niet weg gaan terwijl de vlek altijd nog zichtbaar is.
Soms is er alleen nog de mogelijkheid om de schoen te verven of helemaal met olie in te wrijven, maar ik denk niet dat dat de schoen er mooier op maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding