Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan in principe al het wasgoed in de droger?

Wij hebben verschillende instellingen op onze droger, waaronder koud drogen.
Ik vraag me af of fleece truien, overhemden, spijkerbroeken, shirtjes, etc... gewoon de droger in kunnen zonder dat ze krimpen met bepaalde instellingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Sommige kledingstukken krimpen wel. Katoen heeft nogal de neiging te krimpen. Kun je rekening mee houden door wat groter te kopen.
Bij mij gaat bijna alles erin. Fleece truien niet, dat vind ik niet nodig, want die zijn uit de wasmachine al bijna droog. Overhemden van mijn man ook niet, omdat ze sneller slijten en dan worden de puntjes van de kraag lelijk. Overigens gaan witte overhemden nog wel eens mee, dat zie je toch niet echt.
Verder gaat alles er ongeveer in, wel soms op lage temperatuur. Nou heb ik wel naaien als hobby, en als ik een lap heb gekocht, gaat het eerst in de wasmachine en droger, zodat het al gekrompen is voor ik er een kledingstuk van maak, dan krimpt het later niet meer. Maar ook gekochte kledingstukken gaan er gewoon in.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog vergeten: sommige opdrukken kunnen er niet zo goed tegen, vooral een niet-rekbare opdruk op een rekbaar kledingstuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het wasgoed in de droger past, KAN het erin.
Of het er net zo mooi uitkomt als dat je het gekocht hebt is een andere vraag.

Kijk naar de etiket die aan je wasgoed zit en hou dat als maximum aantal graden aan.
Zelf droog ik meestal op een iets lagere temperatuur.

Gevoelige stoffen zoals Wol en Zijde liever koud wassen, zeker als het nieuw is en aan een waslijn.

Nieuwe kleding was en droog ik meestal ook iets koeler dan het etiket aangeeft en heb nog nooit kleren gehad die gekrompen zijn oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sokken verdwijnen nog al eens heb ik gehoord. Dus daar voorzichtiger mee zijn. En zoals gezegd op het etiket kijken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing