Hoe heet douche ik?
Ik douche heter dan de meeste mensen. Ik heb echter geen thermometer. Hoe heet douche ik nu?
Als de douche zo'n draaiknop heeft met een klein rood knopje erop, draai ik de draaiknop tot de maximum temperatuur. Soms is dat goed genoeg, soms moet ik het rode knopje indrukken om het water nog net iets heter te maken.
Ik kan zonder problemen 20 minuten douchen (doe ik normaaln niet, hoor) zonder oververhit te raken. Na het douchen ben ik wel door en door warm, en moet ik soms echt even afkoelen.
Is deze beschrijving voldoende om een schatting te geven van de temperatuur van mijn douchewater?
Toegevoegd na 36 minuten:
Ik heb trouwens onlangs gemeten wat douchen op dit moment (energietarieven 2010) eigenlijk kost.
Bij mij is dat:
-- 6,4 liter water per minuut
-- 35 liter gas per minuut
In geld uitgedrukt (kosten per liter inclusief belasting, exclusief vastrecht) kost mij dat ongeveer 2,6 cent per minuut.
Voor het geld hoef ik het dus niet te laten. Maar als ik voor het gemak 1 liter gas gelijk mag stellen aan een liter CO2, loos ik al douchend 35 liter CO2 per minuut in de atmosfeer. Daar komt nog de CO2 bij die nodig is voor de winning en het transport van dat gas. Dat is wel een reden om niet te lang te douchen.
En er is zoveel slecht voor het Milieu mh75.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.