Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maakt je 1 gulden centjes schoon? Waar is 1 gulden cent van gemaakt en heeft iemand een idee waar je deze kunt verkopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Ze zijn gemaakt van koper en je kunt ze schoonmaken en oppoetsen met koperpoets.
Je kunt ze verkopen aan handelaren in oude munten of aan andere belangstellenden, bijvoorbeeld via Marktplaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb eens geprobeerd om geld in Cola te leggen, de meeste muntjes werden inderdaad schoon. Maar ik weet niet zeker of deze truc ook bij guldens werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar je de centen mee schoon kan maken zou ik zo gauw weten, maar ga ze in vredesnaam niet poetsen want dan zijn ze voor een verzamelaar en ook handelaar waardeloos.
Coins and stamps in Rotterdam koop ze op en zal ook wel weten hoe je ze moet schoonmaken. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schoonmaken kan met koperpoets, sigarettenas.
De cent is gemaakt van koper net als de stuiver.
Overige ( gangbare ) munten zijn van een nikkellegering.
Behalve de 5 guldenmunt deze heeft meende ik een messinglegering er doorheen.

Muntwaarde is nagenoeg nihil, zowel gebruikt als in nieuwstaat.
Verkopen kan wel via marktplaats of lokale handelaren.
Doch de moeite zal je meer gaan kosten dan de uiteindelijke opbrengst.
Gewoon bewaren, het vreet immers geen brood en is mischien nog wel eens leuk voor later.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk hier maar eens
http://www.muntenwinkeltje.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gepoetste munten zijn altijd minder waard voor verzamelaars.anderzijds zo`n koperen cent is heel mooi als je hem poetst,en an sich zijn ze toch bijna niks waard,dus veel zal de waarde in dit geval niet verminderen.heb je er veel,raad ik je aan ze niet te poetsen maar naar een handelaar of verzamelaar ermee te gaan.ook sommige kunstenaars willen ze wel eens hebben om bronzen beeldjes mee te (laten) gieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing