Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe werkt de automatische kattenbak "litter-robot"?

In één antwoord op een vorige vraag hoord ik van een litter robot, een automatische kattenbak.
Heel duur heb ik gelezen, verder enkel reclame en dan nog in een andere taal. Maar als het echt effectief zou zijn, van onschatbare waarde om kattenlucht te vermijden natuurlijk.
Graag zou ik weten hoe (en of) dit werkt : een automatische kattenbak. Uiteindelijk ververst deze toch niet automatisch het zand, dus hoe verhindert die kattenbak kattengeur?

Toegevoegd na 23 seconden:
hoord = hoorde

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nou, niet dus. Goed bedoeld, mooit uitgevoerd, maar maakt de verwachtingen beslist niet waar. Ook schijnt er speciale (uiteraard dure) vulling in te gaan.

Het enige dat dit apparaat eigenlijk doet is de klontjes uit de vulling filteren zodat je dat niet met een schepje hoeft te doen. je moet echter zelf de korrels bliiven vervangen . aanvullen, wat ene beduidend lastigere klus is. En geurvrij schijnt hij ook bij lange na niet te zijn.

Gewoon om de dag/twee dagen de kattenbak verschonen met weinig (zo milieuvriendelijk mogelijke) vulling is nog altijd het makkelijkst en het snelst. Gewoon een vuilniszak om de bak, aagje vulling erop, en bij verschonen zak met vulling binnenstebuiten trekken, nieuwe zak erom, nieuwe korrels erin. Twee minuutjes werk.

Eerlijk gezegd ben ik van de 'klontvormende' vulling ook helemaal teruggekomen nu ik een ECHT "bakkenvuller" in huis heb. Dat is na eén dag al eén grote bonk geworden, en stinkt echt niet minder. Goedkope houtkorrels en om de dag verschonen helpt het best.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing