Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik gewassen kleding goed droog?

Ik heb voor het eerst in mijn leven een was gedraaid, waaronder een wat dikke trui. Is het normaal dat ik die eerst moet uitwringen voordat ik hem normaal kan ophangen? En hoe krijg ik anders mijn trui netjes droog? Gewoon ophangen?

Ik heb overigens geen droger tot mijn beschikking.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nee. Het is niet normaal dat je je wasgoed nog moet uitwringen nadat je het uit de wasmachine haalt. Het centrifugeprogramma komt aan het eind van de wascyclus. De was is dan wel uitgewrongen maar niet droog. Je kunt de was nu ophangen om te drogen of in de droger doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met dit weer kan je ze drijfnat prima buiten ophangen
Anders eerst uitwringen en binnen aan een rekje ophangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een trui kan het beste liggend drogen, anders is er grote kans dat hij uitrekt. Niet centrifugeren is dan inderdaad goed. Met de hand uitwringen en dan op een droogrek leggen.

Toegevoegd na 1 uur:
Katoenen en kunststoffen kleding kan wél gecentrifugeerd worden. Er staan diverse wasprogramma's op de machine. Bij wol en tere stoffen draai je op 30 graden, en stopt het programma vóór het centrifugeren. Bij 40 en 60 graden gaat de machine dat wél doen, en het kan van te voren ingesteld worden of dat beperkt, meer, of maximaal wordt gedaan. Bij de laatste keuze is de meeste kleding alleen nog klam. Bij jeans duurt het nog een poos voordat deze gedroogd zijn, maar dunne katoenen kleren zijn dan al snel klaar voor gebruik.
Amadea
12 jaar geleden
Het probleem met een trui is dat hij erg zwaar is als hij nat is. Als je hem ophangt, trekt het gewicht hem uit zijn vorm. Ook uitwringen is erg slecht voor het model van je trui. Het beste kun je hem neerleggen om te drogen, bij voorkeur op een droogrek.
bamibal
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing