Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke schoonmaakmiddelen kan ik gebruiken als ik allergisch ben voor chemische schoonmaakmiddelen?

Geen agressieve middelen maar goed voor milieu.
Zoals voor de wc, keuken, houten meubelen verzorgen enz. Groene zeep heb ik al gekocht.

Toegevoegd na 4 minuten:
De geur (parfum) zorgt ervoor dat ik pijne, opgezette keel, hoesten, hoofdpijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
heb en ook wordt ik misselijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je eerst voorbeelden geven van waar je niet tegen kan want mij is het niet duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zware chloorgeuren en parfum bij mensen kan ik ook niet tegen zie mijn toevoeging.
bamibal
12 jaar geleden
Is het een officiële allergie? Dan zou je precies moeten weten welke stof het veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een overgevoeligheid, door de allergietest kan er zeer weinig uit, kan ook bijna niet uitleggen wat het met me doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kan achterhalen voor welke stof je precies allergisch bent kan je gewoon normale producten gebruiken, als je maar de ingrediënten in de gaten houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het voor bij jouzelf thuis?
Of moet je ook bij andere mensen poetsen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groene zeep is ook een chemisch product hoor, niks natuurlijks aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is trouwens wel een prachtig excuus voor een hulp in de huishouding....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahaha

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Je zou Quick-n-Brite kunnen proberen. Is overal goed voor!
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Azijn. Goedkoop en nuttig. Ook soda is een prima en anti-allergisch middel dat super goed schoonmaakt en ontvet. Je kunt er ook mee afwassen ( alleen niet aluminium pannen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou, groene zeep wilde ik zeggen, dat is echt de beste, maar wat ook prima en vertrouwd is :
sunlight zeep hiermee kun je handwassen doen en vlekken inzepen.

Toegevoegd na 11 minuten:
sunlight wordt al lang gebruikt en is een zeer goed en veel goedkoper middel dan de normale waspoeder of -gel.

Nieuw soort zeep: Sunlight
Inmiddels begint in het noorden van Engeland een succesvolle familiegroothandel in kruidenierswaren, die gedreven wordt door William Lever, met de productie van een nieuw soort zeep. Het product bevat kopra of pijnboompittenolie, waardoor het beter schuimt dan conventionele, van dierlijke vetten gemaakte zeepsoorten. Lever geeft de zeep een merknaam – Sunlight – en een opvallende verpakking.

Toegevoegd na 17 uur:
1884 William Hesketh Lever brengt samen met zijn broer Sunlightzeep op de markt. Hun bedrijf heet: Lever & Co. (voorganger van Unilever)
1929 Margarine Unie en Lever Brothers gaan samen en vormen Unilever

zie onderstaande bron:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zeg je dat Sunlight zeep een nieuw soort zeep is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een info stukje van unilever, met vermelding van bron!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan blijkt het nieuw te zijn in 1884. Grappig.
En jij neemt dat letterlijk over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de melding en fijn dat je het grappig vindt ! het is niet echt grappig, want ik vergeet sommige dingen en dat is vervelend, want zoals jij zijn er meer gebruikers die onmiddellijk iemand (mij in ieder geval) "pakken" als het gebeurt...en dat is soms met schriftelijke vragen of terechtwijzen, maar ook heel vaak krijg ik minpunten! ja, momopoyolo, dat zijn gevolgen van een beroerte waar je niet vrolijk van wordt, maar het had véle malen erger kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo vergat ik net het volgende:
bij het beantwoorden van deze vraag vergat ik soda en azijn te melden! (ik beantwoord altijd eerst en lees daarna de andere antwoorden.) dát was gewoon een kwestie van geheugen en dat heb je natuurlijk wel nodig op gv! kennis en geheugen.
Natuurlijke schoonmaakmiddelen zoals groene zeep en azijn.
Natuurlijke schoonmaakmiddelen bestaan voor 100 procent uit natuurlijke producten, plantaardige basis en afbreekbaar. Natuurlijke schoonmaakmiddelen zijn ook beter voor het milieu en uiteraard ook veiliger dan chemische schoonmaakmiddelen. Natuurlijke schoonmaakmiddelen zijn te verkrijgen bij een natuurwinkel.

Toegevoegd na 23 uur:
Het is soms even zoeken maar het wordt steeds makkelijker om groene schoonmaakproducten aan te schaffen. In steeds meer schappen vind je een ‘groen’ alternatief voor de bestaande producten. Zo vind je het wasmiddel Klok Eco weer bij AH en kun je naar de Natuurwinkel gaan voor de productlijn van Ecover.

Hier nog meer tips:
http://www.duurzaamthuis.nl/tips-voor-natuurlijk-en-duurzaam-schoonmaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is groene zeep maar er is ook sunlight zeep die moet je kloppen met een garde en heet water.
Hiervan krijg je een fijn en stevig sopje wat je voor van alles en nog wat kunt gebruiken.

Toegevoegd na 13 minuten:
Er is nog een site die je absoluut moet bekijken deze site heet ecohuis.antwerpen.be

Toegevoegd na 13 minuten:
Er is nog een site die je absoluut moet bekijken deze site heet ecohuis.antwerpen.be
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die sunlight zeep met die garde die wordt
al 50 jaar niet meer gebruikt...........
Kan je die nog krijgen, behalve in musea voor oudheidkunde?
Met de Balbo powerpad krijg je alles zonder schoonmaakmiddelen prima schoon, er zijn ook veel goede goedkope imitatiesponzen te koop, oa bij zeeman en action.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf gebruik ik de biologische schoonmaakmiddelen van Ecover (http://www.ecover.com/nl/nl/Products/). Ik koop ze in de biologische winkel of online en dan kun je ze afhalen op een plek in de buurt (http://odinwinkel.nl/huishouden-en-diervoeding/reiniging-en-afwas/schoonmaakmiddelen.html).
Alles werkt prima, ruikt (en is!) een stuk vriendelijker dan de doorsnee middelen en mijn handen zijn ook minder gevoelig na het schoonmaken. Alleen over het schuurmiddel van Ecover ben ik niet zo tevreden, dat werkt echt minder goed dan de chemische variant uit de supermarkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ met ecover kan je wel heel lang doen, het is wel prijzig, maar wel veel beter.
Soda en baking soda (zuiveringszout of natriumbicarbonaat) hebben ook een flink aantal toepassingen voor een heleboel schoonmaakklussen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel voor de hand liggende mogelijkheden zoals azijn, groene zeep en ecover zijn al genoemd. Ook bestaat er zoiets als zeepnootjes of wasnootjes. Dit zijn noten van een boom waar je van alles meer kan wassen. Van kleding tot haar en van vloeren tot handen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat een leuk antwoord! eindelijk weer eens iets wat ik helemaal niet wist! LOL
Ik ben tussen de antwoorden Neutral nog niet tegengekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding