Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste een frituurpan schoonmaken? Geprobeerd met heet water en afwasmiddel, maar ouder vet krijg in niet weg en alles blijft plakkerig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het schoonmaken van de frituurpan gaat nu heel gemakkelijk, giet frituurvet weg, vul de pan met water en doe daar wat soda bij, 30 minuten pan aanzetten op hoogste stand en hij is zo goed als nieuw.

Toegevoegd na 49 seconden:
http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=koken&label=Frituurpan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

gooi een vaatwasblokje ( of 2) met water in je frituurpan. laat hem even een tijdje koken en hij komt er bijna als nieuw uit. ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Ja dit is het enige goede antwoord.++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weer wat geleerd! Stond op het punt mijn zoveelste frituurpan weg te gooien hierdoor, maar ga dit nu eerst uitproberen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang leve GV!
Dasty, verkrijgbaar bij de Zeeman o.a., is ok sterk vet- en vuiloplossend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
klopt is van Wibra
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vergis ik me: Wibra., klopt! dank carscho en anneliez!
Waarschijnlijk gebruik je vloeibaar vet. Dat is inderdaad zeer hardnekkig. Mijn ervaring is om beter hard, plantaardig vet (b.v. diamant) te gebruiken, is net zo (on)gezond. Dan is de pan schoonmaken een fluitje van een cent.
Dasty is trouwens te verkrijgen bij de Wibra.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zout met heet water erin en een afwas blokje en lekker laten pruttelen. Dit deed mijn moeder altijd en het hielp prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om het plezierige te voorkomen : géén vloeibare vetten gebruiken. of enkel vloeibare waar op de verpakking staat dat het een schone pan achter laat (speciale diamant)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inspuiten met Cillit Bang ontvetter, 10 minuten laten inweken en met heet water en schuurcrème afwassen.
Evt herhalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe altijd een vaatwastablet én handvol soda, ongeveer 10 minuutjes laten pruttelen in de frituurpan en goed naspoelen.Werkt prima. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een vaatwasser hebt daar kan ie gewoon in.
mijn ervaring is dat ie dan heel goed schoon wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding