Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je een aluminium bakplaat schoonmaken? Mag dat met dezelfde middelen als gewone bakplaten?

Ik vind hier tips om gewone bakplaten te reinigen maar omdat aluminium ook niet in de afwasmachine mag vraag ik me af of ik het veilig met ovenreiniger of ammonia kan behandelen?

12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Zou ik niet doen, met ovenreiniger en ook niet met ammonia, allebei tast het aluminium aan. Soda kun je ook niet doen.
Je zou het met St. Marc kunnen proberen. Dat ontvet erg goed en is op basis van hars, dat kun je veilig gebruiken op aluminium.

Toegevoegd na 2 minuten:
St. Marc kun je overigens kopen bij doe-het-zelfzaken. Het is eigenlijk bedoeld om te ontvetten voor het verven bijvoorbeeld, maar hiervoor kun je het ook gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier kan u het best een schuurpoeder gebruiken zoals dikwijls in de keuken in gebruik.
Trouwens waarom zou aluminium niet in de vaatwas mogen, ik doe dit al jaren en nog geen enkel probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem aluminiumfolie en maak er een prop van, wrijf met deze prop aluminiumfolie samen met wat afwasmiddel over de bakplaat, en het vuil vliegt eraf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing