Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen (WNF) pluchen knuffeldieren gewassen worden en zo ja: in de wasmachine of beter per hand?

Ik heb destijds bij de AH een leuke Wereld Natuur Fonds pinguinknuffel aangeschaft en deze aan mijn konijn gegeven als vriendje. Prima keuze geweest, mijn konijn was gek van het ding.
Momenteel is hun vriendschap echter ietwat verandert... Mijn konijn bespringt de pinguin regelmatig.

De knuffel begint dus een beetje onwelriekend te ruiken. Ik vroeg me dus af of die dingen gewassen kunnen worden of dat dat de kwaliteit heel erg aantast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

alle knuffeldieren kunnen gewassen worden in de machine, doe het op 30 graden...

je kan het ook op de hand wassen, in lauwwater, doe er wat azijn bij, dat voorkomt dat de kleuren doorlopen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan wel. Als er tenminste geen losse onderdelen aan zitten die los kunnen raken in de wasmachine. Dus check de oogjes e.d. voor je het gaat proberen. Gebruik een wasmiddel voor wolwas of een goed fijnwasmiddel en was het knuffeldier het liefste op een wol-wasprogamma. Je kunt nog een wasverzachter toevoegen om het vachtje mooier te houden.
Niet te hard centrifugeren. Het beste is om het knuffeldier gewoon te laten drogen. Dus niet in de droger!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing