Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je de taaie substantie die in keukens op kasten en afzuigkappen zit het snelst verwijren?

Heeft deze substantie ook een naam?ja het bestaat o.a. uit vet,maar dat is op zich niet taai.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor alle goede tips,jammer dat ik er maar een het beste antwoord kan laten zijn,ik kan wel plussen uitdelen.

Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik gebruik zelf altijd HG vetoplosser. Even insprayen, laten inwerken en je haalt het er zo af.
De afzuigkap gaat makkelijk, door de metalen filters ( als je die hebt) in de vaatwasmachine te doen en de binnen-en buitenkant van de kap in te spuiten met HG. Wel eerst ruim oude kranten eronder leggen! Na even in te hebben laten gewerkt afnemen met ruim keukenpapier.
HG is bij elke drogist of kluszaak/bouwmarkt te koop.

Een goede tip; Als de bovenkastjes schoon zijn, leg er dan
uitgevouwen kranten op die het oppervlak afdekken, dan hoef je nooit meer zo schoon te maken. Na verloop van tijd vervang je de kranten gewoon door nieuwe. Moet je eens kijken hoe smerig die oude kranten dan geworden zijn door de vetaanslag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik noem het aankoeksel,dit kun je verwijderen met Dasty van Wibra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik Quick 'n Brite. Gekocht bij Blokker voor 1 euro. Werkt perfekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpelweg azijn. Een doek met azijn gebruiken om de meeste aanslag weg te halen. Vervolgens met een sopje van allesreiniger en een droge doek na. Works like a charm.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je dit eens in de circa twee weken doet kost het weinig moeite.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het heel erg is,neem een emmer water,en een scheut
ammoniak en je keuken blinkt weer als een spiegel.
En een goeie raad,laat het niet meer zo erg worden.
13 jaar geleden
Bij mij thuis zit het vaak op de afzuigkap van roestvrijstaal, ik gebruik dus de spuitbus van HG voor het reinigen van rvs. Ik spray het op het oppervlak en poets het met een vochtige warme doek weg. Afnemen met een droge doek en glanst als een tierelier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook een beetje chloorwater nemen, niet te sterk, want dan slaat het op je longen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
keukenreiniger van mr. muscle. werkt perfect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met San-Mark ontvetter wordt veel gebruikt voor dat je gaat verven, bij de doe het zelf winkels te koop, ruikt ook nog naar dennenappels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing