Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

"Als je Dettol gebruikt als schoonmaakmiddel voor bijvoorbeeld vloeren dan kan het geen kwaad indien je de vloer erna even naboent met gewoon schoon water en zorgt dat alles opgedroogd is voordat de katten er weer overheen lopen.
Het gebruikt van Dettol kan gevaarlijk zijn indien bijv. de vloeren nog nat zijn van de Dettol en de katten lopen over een natte vloer: als ze daarna besluiten hun natte voeten of vacht te wassen, dan krijgen ze Dettol in hun lichaam en dat is niet gezond en kan vergiftigingsverschijnselen geven.

Dit is info van mijn dierenarts. Wij gebruiken Dettol namelijk voor het schoonboenen van de kattenbakken en van de vloeren in huis. Alles goed droogmaken is volgens onze dierenarts een vereiste. "
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dettol is giftig voor katten dus alles goed nazemen en drogen.Wat ook erg giftig is voor katten zijn de Swiffer doekjes.Daar zit ook een giftige stof in wat erg gevaarlijk is voor kat en ook hond trouwens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
voor de vloer is het prima :)

alleen voor de katten niet zo
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je het goed naspoelt en droogt terwijl de katten elders verblijven, kan er niet veel fout gaan.
toch denk ik: waarom risico nemen?
het is een middel wat zich opstapelt, je merkt het niet direct.
ik maak zelf gewoon schoon met een allesreiniger, en de bakken met een klein scheutje chloor.
Rieneke1
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing