Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

een vraagje voor de vrouwen denk ik ,ik nieuwe t-shirts koop dan krijg ik na drie of vier keer wassen dat ze steeds losser om mijn hals gaan zitten?

de hals opening word steeds groter en ik weet niet hoe dat nou komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

1 oplossing is, niet te heet wassen.
Daardoor wordt het elastiek poreus. En gaat dan dus lubberen.

Enne, ik ben een man.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het kan ook aan de kwaliteit liggen.

sommige (vaak goedkope shirts) gaan lubberen, worden na het wassen scheef op de naad, of de verhouding lijkt spontaan zoek te raken.
bij een shirt van mijn zoontje heb ik het weleens gehad dat het shirt ineens heel breed werd en ook een stukje korter (als poetsdoek doet ie het nu wel leuk) ;-)

weet niet of je altijd shirts koopt van een bepaald merk of uit een bepaalde winkel? in dat geval kan je eens een ander merk of winkel proberen.

waar het ook aan kan liggen is de manier van drogen. als je ze redelijk nat ophangt aan de schoudernaad b.v. trek het gewicht het model eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop fruit of the loom t shirt , of hom ,bij zwarte markt in beverwijk 3 voor 6,95 ,bij tante pien die blijven perfect,ook in de droger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben geen vrouw, maar wel een oud wijf, mag dat ook?

Het kunnen twee redenen zijn: Als je je t-shirt uitdoet pak hem dan niet vast aan de kraag. Pak hem van onderen vast en doe hem uit.
Een andere reden is de kwaliteit. De wat mindere kwaliteit blijft nu eenmaal minder mooi na een aantal keren wassen. Ik zie het bij mij thuis, ik heb twee polo shirtjes van La Martina die kosten 200,- per stuk. Deze kan ik 100 keer wassen en je ziet geen verschil. De prijs loont dus.
Ik heb ook veel t-shirtjes van springfield van 10,- per stuk. Deze beginnen al een losse kraag te krijgen na 4 keer wassen. Ik denk dus dat de grootste reden de kwaliteit is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing