Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is er mis met mijn wasmachine?

De wasmachine doet het niet meer en ik snap niet helemaal wat er mis mee is.

De wasmachine wil nog gewoon aan.

Als ik de wasmachine direct op centrifugeren zet werkt dit ook.

Als ik een programma start begint hij normaal met water te vullen. Dan gaat hij direct afpompen (wat volgens mij ook normaal is).

Alleen tijdens het afpompen draait de trommel normaal volgens mij langzaam. Dat doet hij niet. Daarna gaat de knop waarmee je het programma kies met een klik een stapje verder en dit blijft de machine doen tot hij langs alle programma's is gegaan (dit duurt ongeveer een minuut ofzo). Hij komt dus eigenlijk nooit verder na afpompen tenzij ik de wasmachine direct op centrifugeren zet.

Toegevoegd na 54 seconden:
Oh nog even een toevoeging. Ik weet zeker dat de wasmachine vol loopt met water (ik zie het stromen). En ik weet zeker dat de wasmachine kan afpompen want ik zie water de afvoer in lopen.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is er door zeepresten een buisje verstopt dat een minischakelaartje bevat dat een indicatie geeft wanneer de machine genoeg water bevat om te gaan wassen.
Of het schakelaartje is stuk (draadje los?) en "denkt" de machine dat er teveel of helemaal geen water in zit en gaat afpompen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Klinkt als een defecte computer, maar ik ben geen witgoeddeskundige!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarshijnlijk is je klok defect of is de draad naar het moter gedeelte los geraakt?
niet zelf knoeien reperateur erbij halen
(Lees meer...)
15 jaar geleden
het lijkt er op dat de aandrijving van de trommel kapot is... kan een snaar zijn ... hoor je de motor wel draaien?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Defect in de printplaat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hier zal je toch een monteur bij moeten halen.
realiseer je dat de wettelijke garantie vaak verder reikt dan de fabrieksgarantie.
(Lees meer...)
Rieneke1
15 jaar geleden
Het komt een beetje neer op de vorige antwoorden vd Gvers, maar volgens mij is de tijdklok kapot.
Een erg dure aangelegenheid, kan ik me herinneren..
Vraag voor je hem laat reparen naar de kosten hiervan, het ligt er aan hoe oud je wasmachine is, maar dan is een nieuwe misschien een betere optie.

Toegevoegd na 45 seconden:
reparen=repareren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De klok is kennelijk niet kapot want hij draait: hij slaat programma's over omdat hij kennelijk een seintje krijgt dat die al voltooid zijn, dus is er iets anders mis: printplaat? Relais dat blijft hangen?
Moeilijk te zeggen van hier uit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het ligt er nogal aan wat voor machine je hebt. Mijn eigen wasmachine heeft bijvoorbeeld een optie om een deel van het programma over te slaan of direct naar het einde van het programma te gaan. Bijvoorbeeld voor als je de fijnwas per ongeluk op 60 graden en hard centrifugeren hebt gezet, dat wil je kunnen corrigeren door direct naar eind te gaan en opnieuw te beginnen.

Die optie activeer ik bij mijn machine door de startknop in te drukken en niet meer los te laten. Als ik het probleem had dat jij beschrijft, zou ik bij mijn automaat dus als eerste denken aan een defect in de bewuste knop, bijvoorbeeld dat die door wat vuil een stukje ingedrukt blijft, of dat er net achter een draadje contact maakt dat dat niet spontaan hoort te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding