Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de marinade vlek mijn kunststof snijplank?

Ik heb gemarineerd vlees op mijn kunststof snijplank gesneden en nu is mijn witte snijplank oranje. Zo'n vieze oranje vlek. Hoe krijg ik die eraf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het proberen met chloor. Daarna zit er wel een chloorlucht aan, die je weer weg moet werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geur van kunststof verwijderen gaat het beste door flink afspoelen met koud water.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Halve citroen met zout bestrooien en daarmee de plank afdoen, het bleekt zo schoon. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat gaat niet weer weg. Plastic neem kleurstoffen op, ook die van b.v. tomaat. Je kunt beter een glazen plaat gebruiken of nu deze toch is verpest blijven gebruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie ook vraag met tomaten: http://www.goeievraag.nl/vraag/staafmixer-kokendheet-water-werken-kunststof.267402
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met verdunde bleekwater even laten intrekken ,daarna goed afwassen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb dat ook vaak, ik gebruik altijd de gele dasty van de wibra. erop spuiten, intrekken en afdoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks, heb het nog niet geprobeerd want geen Wibra in de buurt..
volgens mij werkt het ook als je het laat weken in een teiltje met water en zout...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding