Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is bekend hoeveel procent van de huishoudens in Nederland (alle) kleding strijkt na het wassen?

Ik heb er zo'n hekel aan ik strijk eigenlijk niks. Als ik dat al eens durf op te biechten hoor ik ALLEEN mensen om me heen die veel tot alles strijken (werkelijk soms tot ondergoed aan toe).

Ben ik nou de enige die er gekreukeld bij loopt?

Het gaat me dan vooral om gezinnen, van bijv studenten kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze vaak strijken maar gezinnen met kinderen ed????

Toegevoegd na 1 uur:
Zou daar nou nooit onderzoek naar zijn gedaan?

amigo
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat percentage ligt heel laag. Kort geleden bleek uit onderzoek dat 1 op de 10 Nederlanders zijn of haar ondergoed strijkt. Dat betekent dus dat 9 op de 10 dat niet doen en dus niet al hun kleding strijken. Het artikel kan je hier lezen: http://was-tips.nl/ondergoed-strijken-17-miljoen-mensen-houden-er-van/

Hoe dan ook, persoonlijk strijk ik alleen overhemden en als het echt nodig is mijn t-shirts. De rest heeft zo weinig kreukels dat het niet nodig is of het trekt wel recht als je het 10 minuten aan hebt. Maar ik heb geen gezin. Als ik kijk naar gezinnen in mijn omgeving dan wordt er door de bank genomen wel heel veel gestreken, tot het beddengoed aan toe. Dus het klopt volgens mij wel dat het merendeel van de gezinnen heel veel dingen strijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wij strijken ook bijna niks; alleen overhemden en mijn vrouw strijkt wat bovenkleding; in 10 minuten klaar!. Broeken gaan naar de stomerij omdat we er geen gedoe mee willen. Ik ken mensen die kleren speciaal kopen als het niet gestreken hoeft te worden. Maar dat schijnt nog wel eens tegen te vallen. Vroeger streken we wel voor de hygiëne de rompertjes en luiers van de baby's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondergoed, maillots, sokken, truien enzo strijken we nooit. Blousjes, tshirts, broeken en rokken strijken we wel. Dingen die niet kreuken in de was, of dingen die je toch onder je kleren aan hebt, strijken we niet, want dat vinden we niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat er veel huishoudens zijn die GEEN strijkbout/-plank in huis hebben!
Sommige beroepen vereisen een representatieve uitstraling en daar hoort nu eenmaal glad gestreken kleding bij. Een overhemd met kreukels en gerimpelde kraag/manchetten dat ziet er nu eenmaal niet uit en wekt de indruk dat je in je werk net zo slordig bent dus.....
Iemand in altijd onverzorgde kleding geeft anderen ook de indruk geen aandacht aan zichzelf of omgeving te besteden.
Mijn man moet bijv. voor zijn werk er altijd tadelloos uitzien en dat houdt automatisch in dat zijn overhemden altijd gestreken moeten zijn en zijn pantalons/colberts in de vouw moeten zitten en glad zijn. Als je dan toch aan het strijken bent, pak je de rest ook aan. Zo is mijn ervaring dat theedoeken beter drogen als je ze eerst gestreken hebt. Vroeger streek ik ook mijn beddengoed want dat zag er zo mooi uit als je bed schoon opgemaakt was, ja, zelfs de stroken eromheen streek ik! Ik moet wel gek geweest zijn want nu koop ik alleen strijkvrij beddengoed en omdat het nooit rimpelloos opdroogt, leg ik er een quilt overheen die ik uiteraard wel gestreken heb.
Zo'n quilt was ik niet zo vaak dus hoef ik hem ook niet vaak te strijken. Ik stoor me aan gekreukelde kleding, dus ik strijk! Niet uitgebreid, maar voor het oog moet er even een boutje over. Ik ben ook altijd zo klaar, want oefening baart kunst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik strijk alleen de overhemden van mijn man, en speciale bloesjes van mijzelf of mijn dochter. Als het uit de droger komt (of van het droogrekje) zo snel mogelijk netjes opvouwen. Dan loop je er niet verkreukeld bij hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik strijk alleen wat ik nodig heb, en dat ook alleen met kleding. Zodra het uit de droger komt, vouw ik het op en leg het in de kast. En wanneer ik dat ene shirt of bloesje aan wil, dan pas strijk ik het. Ook voor mijn zoon (12) heb ik het altijd zo gedaan. En hij vindt het tegenwoordig erg leuk om zelf te doen (proberen - ik help hem natuurlijk wel) :))) Maar beddengoed? Theedoeken?? Ondergoed strijken????? Nee tuurlijk niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik strijk, net als bijna iedereen die ik ken, alleen wat echt moet.
Alleen bovenkleding en alleen als die erg gekreukt is.
Goed ophangen scheelt veel kreuk en dus strijkwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing