Is bekend hoeveel procent van de huishoudens in Nederland (alle) kleding strijkt na het wassen?
Ik heb er zo'n hekel aan ik strijk eigenlijk niks. Als ik dat al eens durf op te biechten hoor ik ALLEEN mensen om me heen die veel tot alles strijken (werkelijk soms tot ondergoed aan toe).
Ben ik nou de enige die er gekreukeld bij loopt?
Het gaat me dan vooral om gezinnen, van bijv studenten kan ik me nauwelijks voorstellen dat ze vaak strijken maar gezinnen met kinderen ed????
Toegevoegd na 1 uur:
Zou daar nou nooit onderzoek naar zijn gedaan?
Al het andere goed blijft ongestreken. Kreukels? mwah, die zijn er niet echt, ik hang alles gewoon extra netjes en tijdig op en daardoor valt het wel mee.
(doe het dan ook alleen als de kasten wat leeg raken haha) veel doe ik in de droger, en sommigen dingen kreuken als een gek, dus als er iemand hier nog een tip voor heeft (zet hem wel op anti kreuk programma) PLEASE!!!!!! let me know!!!! goeie vraag overigens!! en als ik strijk.... dan strijk ik bijna alles! maar natuurlijk niet de sokken, kleding ie strak zit zodat je de kreukels niet zit, geen ondergoed, maar weer wel (moet ik dit echt vertellen?) de washandjes omdat ze dan zo mooi recht liggen (in een kast waar je er geen hol van ziet....zucht)
De oplossing: gewoon sneller dat kastdeurtje dicht duwen, dan zie je er bijna niets van. Ik weet trouwens niet wat nu het echte geheim is van niet strijken en toch min of meer kreukelvrij door het leven gaan. Een verklaring kan zijn die magische knop op mijn wasmachine met de titel 'anti-kreuk'. Die functie gebruik ik altijd hoewel ik vermoed dat het vooral een placebo-effect heeft.
Het zou best kunnen dat ik er eigenlijk gruwelijk verkreukt bij loop dagelijks maar dat ik daar een blinde vlek voor heb, ik zie het gewoon echt niet. Of mijn criterium voor kreukel is nogal opgerekt.
Overhemden van mijn man laat ik drogen op het hangertje, en in de zomer andere katoenen kleren vaak ook. Dan kan het meteen vanaf de lijn de kast in. We hebben veel tricot, dat scheelt al, en verder ben ik ook niet superkritisch, eigenlijk...
O ja, en strijkkralenmaaksels van de kinderen, die strijk ik ook nog wel eens, maar dan moeten ze wel wachten tot de strijkplank er weer staat, en dat kan nog wel eens een poosje duren...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.