Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een pakje rode vruchtensap over mijn agenda geknoeid. Wat moet ik nu doen?

De rode vruchtensap krijg ik niet meer uit mijn agenda en als ik dit aan mijn moeder laat zien wordt ze erg boos. Het zit ook over mijn broek en over mijn witte t-shirt. Hoe krijg ik het er uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
727

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Agenda weet ik niet. Maar kleren:
Vlekken van donker gekleurde vruchten, zoals bosbessen, rode bessen, kersen en vlierbessen zijn erg vervelend. Als we zulke vlekken op ongekleurd goed hebben gemaakt is het niet zo erg. We leggen de vlek in waterstofperoxide (3%) en druppelen miden op de vlek een paar druppel ammonia. De vlek zal dan verdwijnen, wel goed naspoelen. Gekleurde stoffen kunnen we niet zo behandelen, want met het wegwerken van de vlek zouden we ook de kleurstof van de vezel aantasten. Bij gekleurde stoffen besprenkelen we de vlek met vers citroensap en geven de stof direct een wasbehandeling volgens de gegeven wasvoorschriften.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je agenda gaat inderdaad lastig worden ; vooral als het een papieren is. Creatief zelf opnieuw kaften is denk ik het beste, en dat doen wel meer kinderen met hun agenda, dus dat lijkt me niet zo'n punt.

Kleding kun je gewoon meteen oed uitspoelen met koud water (liefst mineraalwater/bronwater, met prik) en dan gewoon in de wasmachine. Soms moet je twee keer wassen, maar uiteindelijk gaat het er meestal wel uit. Is het een opgedroogde / ingetrokken vlek, smeer hem dan eerst in met vloeibaar wasmiddel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de vlekken in je kleding krijg je eruit met steradent, gooi 1 tablet in een half glas warm water en giet het bruisende spul op de vlek, wrijf of dep de vlek schoon, je kunt dit ook met je agenda proberen, maar ik denk dat het papier ervan stuk gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leg je agenda gewoon op de kachel. dan gaat het papier bobbelen. vervolgens leg je al je boeken er op zodat het weer een beetje plat wordt. de vlek kun je verdoezelen door er gewoon overheen te kerenen ofzo. maakt gebruik van de vormen van de vlek
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding