Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

heb net aan een glas ammoniak geroken, hoe schadelijk is dat?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik kreeg een optater van heb ik jou daar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Niet meer doen dat is erg ongezond.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan er onwel van raken heb je geluk gehad.
Werkt op je hele gestel.
13 jaar geleden
1 keer inademen kan echt geen kwaad. En zoals je zelf hebt opgemerkt, je krijgt zo'n optater er van dat je de 2de keer wel voorzichtiger bent.
Volgens mij werd het vroeger gebruikt om mensen die bewusteloos waren weer bij te brengen, met die optater
anneliez
13 jaar geleden
Ammoniak kan verbranding geven in je luchtwegen en natuurlijk is dat heel schadelijk.
Brengt me direct bij de vraag, waarom je op zondag ammoniak in huis hebt?
Stel je voor, je laat dat glas met ammoniak vallen over je kleren, je huid, misschien spetters in je ogen!!!!
Hier zijn prima vervangers voor gekomen die uitstekend ontvetten, zonder het gevaar van zeer ernstig letsel.
Onbegrijpelijk dat dit uitermate gevaarlijk spul in ons land met al die wetten, nog in de handel is!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, geen ramp. De damp is erg irriterend voor de slijmvliezen. Dat is die optater. In zeer hoge concentraties kan het brandwonden veroorzaken, maar deze concentraties zijn niet verkrijgbaar voor particulier en bedrijven. Wat jij geroken hebt is de maximale concentratie die je gewoon kan kopen.

Niet veel meer dan het ammoniak wat het lichaam zelf aan maakt. (denk maar aan sterke pies van kinderen, dat slaat ook op de ogen, dat is puur afscheiding van ammoniak)

Zolang je het niet opdrinkt en niet dagelijks aan ammoniak gaat ruiken hoef je je echt geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan geen kwaad, ik snoof vroeger "heel vaak" aan ammoniak als ik heeeeeeeel verkouden was en niets meer kon ruiken om even iets te ruiken............vonden we toen leuk eng.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing