Kun je dunne bleek op een muurverf van de hema spuiten ivm schimmel (zie uitleg)?
Ik heb behoorlijk wat last van schimmel in de badkamer. Ik vind het zowiezo al eng om weg te halen, de een zegt dat het niet zoveel kwaad kan, de ander voorspelt dodelijke longontsteking dus ja. Nu las ik een tip om onverdunde dunne bleek middels een plantenspuit op de aangedane plaatsen te spuiten, het in te laten weken en dan af te spoelen. Volgens deze persoon zou het dan als sneeuw voor de zon verdwijnen (tijdelijk uiteraard).
Ik heb tot 1.70 tegeltjes, dat lijkt me verder geen probleem, daarboven zit een muur met grof stucwerk die ik tijden geleden eens knalroze heb geverft met muurverf van de hema (goedkope). Nu vraa ik me dus af of ik daar zomaar dunne bleek op kan spuiten of dat er dan giftige stoffen vrij gaan komen. Ik weet namelijk niet wat er in die muurverf zit en mijn scheikunde lessen zijn zo lang geleden dat ik me daar ook weinig van herinner.
Kan iemand me misschien vertellen hoe dit zit? Ik heb 3 katten en ik kan al slecht tegen chloor dus ik wil geen risico's nemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.