Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik tapijtspray tegen vlooien gebruiken terwijl ik een kindje van 1,5 in huis heb?

op de spray staat namelijk niet gebruiken op plaatsen waar kinderen van 0 - 4 jaar kunnen komen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Beetje dom gesteld misschien, maar die vlooien zijn ook niet echt gezond volgens mij. Is er misschien een alternatief voor een tapijt spray?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Het lijkt me niet handig. Straks heeft hij het in z'n mond en dat lijkt me niet iets waar je als ouder op zit te wachten ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1,5 zit tussen de 0 en 4 dus dan dan mag het niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat die beschrijving op de spray voldoende informatie geeft. 'Niet gebruiken op plaatsen waar kinderen van 0-4 jaar kunnen komen'. Dus het is niet verstanding om dat te gebruiken waar je kindje bij kunt komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dus. Het staat er op, dus geen risico nemen. Op onderstaande link staat mogelijk een bruikbaar alternatief. Lijkt mij zeker het proberen waard.

"Neem een diep bord en doe er water en olie in. Zet het bord vervolgens naast de slaapmand van uw huisdier of op het tapijt. De vlooien worden aangetrokken door de glans van de olie en worden vervolgens door het water gevangen gehouden".

Met olie bedoelen ze dan slaolie of olijfolie o.i.d. Dat zal niet veel uitmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe er wel een drup afwasmiddel bij, anders blijven ze op het water drijven, en de bedoeling is juist dat ze verdrinken in het water/de olie.
Ik zou er niet eens over piekeren. En nodig is het ook niet.

Vlooien vang je namelijk heel makkelijk :
zet 's nachts (op een veilige lege plek, midden in de kamer) een diep bord neer met zeepsop, daar middenin een omgekeerd glas met daarop een waxinelichtje. De vlooien zullen op het licht afspringen en verdrinken in de zeep. na twee, maimaal drie nachten ben je van alle vlooien af. Sneller dan met gif.

Wel natuurlijk de kat / hond ontvooien. Frontline en vlooienbandjes werken vaak al niet meer, maar met Stronghold ben je er nog in mum van tijd van af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees deze tip vaker,maar ik denk dat ik het eng zou vinden om een brandend waxinelichtje aan te laten als ik naar bed ga.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, ze branden een uurtje of twee, drie, en als er NIETS in de buurt is dat kan branden, gordijnen, meubels, kleden etc. en de ramen en deuren zitten dicht en er loopt geen dier rond, is dat zeker zo veilig als wanneer je er bij zit. Let wel; het staat midden in een bak water he ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat weet ik wel,ik denk dat het komt omdat we hier al eens brand gehad hebben dus dan durf je dit soort dingen niet zo snel.
Wat je zou kunnen doen is het volgende:Veel stof zuigen , dan overdag, op de plek waar de hond/kat verblijf in sprayen, paar uurtjes 3/4 uurtje laten in trekken. Wel de kleine uit de ruimte/huis. En met de kleine een dagje oma/opa of iets anders doen. Bij thuis komst een uurtje heel goed luchten en weer stofzuigen.Eventueel naar 2weken herhalen. Het hebben van vlooien moet zeker goed aangepakt worden, voor de kleine maar ook voor jezelf en het dier. anders kan het tot een plaag leiden. Een hele goede voorzorgsmaatregel kun je gelijk mee beginnen is niet de duren middelen kopen maar het dier iedere dag een beetje knoflook geven in zijn eten.wel iedere dag hoor wat zijn huid moet er van doordrongen raken. Ik zelf heb 4 honden en bij mij werkt het perfect. En eigelijk nooit last van vlooien.NOOIT SPRAYEN WAAR DE KLEINE BIJ IS.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding