Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De zwemkleding van mijn kinderen heeft groen gele vlekken nadat ze in een zwembad hebben gezwommen in Spanje. Hoe krijg ik die vlekken er weer uit?

Ik heb de kleding al gewassen met wasmiddel, maar de vlekken verdwijnen niet.

Toegevoegd na 6 dagen:
veel dank voor de antwoorden. Vanish heb ik geprobeerd en dat hielp niet tot nu toe, misschien omdat er weinig zon is.

de zilvershampoo waar koop je die?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Waarschijnlij is de badkleding aangetast door chloor of andere chemicaliën in het water, ik vrees dat het er niet uitgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zilvershampoo van het merk kull wil nog wel eens helpen ook tegen blauw haar in de vakantie het gaat bij ons al mee in de koffer.

Toegevoegd na 6 dagen:
zilvershampoo van gull koop je gewoon bij de drogist en bij mij hielp het wel. wij gebruiken het meteen na het zwemmen ik weet niet of het nu nog goed helpt maar zou het zeker proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ik alle vlekken mee uit krijg is vanish. Daarna zou je het in de zon moeten hangen om te drogen, dan verbleekt de kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een reactie van waarschijnlijk de chloor in het zwembad en de zonnebrandcrème die op de zwemkleding terecht is gekomen. Ik heb dit vrijwel elk jaar met het uv zwempak van mijn zoon, die kleurt geel/ groen op de plekken waar de mouwtjes en pijpjes de huid raken die ingesmeerd is. Ik leg het zwempakje in onverdunde glansspoelmiddel voor de vaatwasser, gewoon in een tijltje leggen en glansspoelmiddel eroverheen gieten, goed verzadigen met de vloeistof, een paar uur laten staan en daarna is al het geel en groen verdwenen, goed uitspoelen met water en klaar! Lijkt wel magie!
een jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing