Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Oksels in witte t-shirts vergelen vaak na enige tijd. Hoe komt dat en wat kun je er aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Dat heb ik ook vaak! Eens in de zoveel tijd doe ik al mijn witte kleding is de was met een scheutje chloor/bleek. Daarna is alles weer helder, krakend wit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat komt door de zweet, dat kleurt geel uiteindelijk in het shirt. Als het er eenmaal in zit krijg je het er niet meer uit. Tegenwoordig heb je deo's die dat voorkomen. (bijv nivea) Maar of dat werkelijk helpt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan van de deo komen (meestal spuitdeo erger dan roller).
Dan wil het helpen om na het op doen van de deo even paar minuutjes te wachten voor je het shirt aantrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je zweet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zweet. Je deo op de oksels eerst laten drogen voor je je tshirt aandoet helpt verhinderen. Als ze gelig zijn: Een goed hete was met wasmiddel voro witte was helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is je kleding verkleurd onder de oksel door transpiratie? Spuit dan voordat je de kleding in de wasmachine stopt op de plekken in met glansspoelmiddel die je normaal gebruikt voor je vaatwasser. Gegarandeerd dat het schoon word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het geel wordt door een combinatie van het zoute zweet met wat talg vet en bacterien. Dat eventueel in combinatie met de ingredienten van deodorant, dat het zweet toch wel een lichte gele kleur afscheid.

Wat kan je er aan doen, zowiezo jezelf goed verzorgen, neutrale zeep, oksels goed afdrogen na het douchen en gewoon wat talkpoeder gebruiken i.p.v. deodorant. Ik denk dat mensen ook meer en erger gaan zweten door alle bewerkte en geparfumeerde zeepjes en deo's etc. Hou het lekker naturel.

Overigens zijn er zogenaamde okselpads te koop die je in de binnenkant van je overhemd kan plaatsen die pads vangen het zweet op, dus geen vlekken meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het ook. Na gebruik van syneo 5 heb ik er nu gwen last meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gehoord dat je hetkan schoonmaken met ossengalzeep. Gewoon te koop in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gele vlekken komen door het zweten. Glansspoelmiddel voor de vaatwasser helpt daar tegen,
beetje op de plek spuiten en dan gewoon wassen in de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing