Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat mijn schone wasgoed fris uit de machine komt, maar na kort gebruik al begint te stinken?

Ik heb eerst in de zoekfunctie gekeken en daar staan wel zat oplossingen,maar niet voor mijn probleem.
Het wasgoed stinkt namelijk niet als het uit de machine komt,maar als het droog is en je hebt je handen een paar keer afgedroogd aan een handdoek,dan stinkt de handdoek al.
Ik heb de wasautomaat al geregeld met een vaatwastablet op 90 graden laten draaien,maar dat lost niets op en m'n wasautomaat stinkt ook niet als ik heb gewassen.

Iemand bekend hiermee en wat kan ik hiertegen ondernemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je kan dit probleem oplossen door je was een aantal uren te weken in water met een flinke scheut schoonmaakazijn. Je zal merken dat de vervelende geurtjes verdwenen zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Na weken van de vuile was in azijn gewoon wassen in de machine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het is bekend dat wasgoed in drogers slijt, dat houdt dus in dat vezels in je droger achter blijven en die kunnen dus gaan stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik eens verschillende waspoeders ,(of vloeibare)
Gebruik verschillende temperaturen en een goede wasverzachter.
Men maakt reclame voor steeds lagere temperaturen,
maar daar wordt de was niet schoner van.

Toegevoegd na 3 minuten:
Inderdaad de droger is de laatste die zich met uw was bemoeid.
Is deze fris en rein?
In en uitlaatfilters schoon?
Vlottercompartiment schoon?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je of te veel wasmiddel of wasverzachter gebruikt. Dat blijft dan achter in de vezels en gaat heel snel na nat worden weer stinken.
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je wasgoed een keertje te lang nat is gebleven en toen zuur is gaan ruiken. Bij mijn weten krijg je dat er niet meer uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp dat de was fris uit de "wasserij" komt en het probleem ontstaat na het gebruik.
Wanneer een vochtige (gebruikte) handdoek niet binnen een relatief korte tijd na gebruik kan drogen, ontwikkelen zich bacteriën die je kan ruiken. Dit gaat sneller wanneer de handdoek in een warme ruimte hangt, en/of wanneer de vochtigheid in de ruimte hoog is.
Hierin kan ook de oorzaak van je probleem gezocht worden. Je kan proberen om de handdoek na het gebruik zo op te hangen dat deze gemakkelijk en snel droogt zodat de bacteriegroei beperkt wordt of niet plaats kan vinden.
Je kan ook eens opletten of het probleem zich altijd voor doet of heviger wordt wanneer het warmer of benauwder (dus vochtiger) weer is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of meteen in de droger doen, of op de verwarming hangen of buiten in de wind laten drogen. Maar niet samen op een hoop want dan gaat het idd snel weer stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing