Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik aangekoekt vuil uit een wafeltjesaanrecht?

Het is een metalen aanrechtblad met klein wafeltjesmotief, en wat plekken aangekoekt ongeïdentificeerd vuil. Ik heb er verschillende powercleaners tegenaan gegooid, in laten trekken, geboend en geboend met schuursponsjes tot de schuurlaag ervan af geschuurd was door de wafeltjes, en nog stééds blijft er spul tussen de wafeltjes in hangen.

Kan ik nog iets anders proberen vóórdat ik wafeltje voor honderdste wafeltje met een tandenstoker uit ga pulken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Laten weken met kokend water en een afwasmachine blokje, na een paar uur haal je het vuil er makkelijk af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een niet al te harde staalborstel?

Borstelen met kokend water en schuurzeep (JIF) ook altijd een nice resultaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf gebruik ik altijd Brillo en dat werkt uitstekend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Witte reus, speciaal voor je keuken. laat ontzettend veel afval en vet los! Super spul. En als dat niet werkt kan je altijd nog hg keukenreiniger proberen met kokend water. In laten weken tot het water kouder is, dan eraf halen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cillit bang werkt
Perfect met zoiets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Borstel het eens met een echte boender (zo'n s-vormige borstel met korter haar dan een afwasborstel) nadat je je aanrecht geweekt hebt met Dasty van de Wibra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begin me af te vragen, of het wel vuil is,wat er tussen de waveltjes zit. Misschien moet je een megaklein (kan dat?) stukje met iets agressiefs proberen, zoutzuur o.i.d. maar de kans dat je wafeltjes ook naar de barrebiesjes gaan, is wel levensgroot aanwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het kalkaanslag is, wat zeer aannemelijk is omdat je alle andere middeltjes hebt geprobeerd (meeste "powercleaners" zijn vetoplossers), dan zou schoonmaakazijn daar goed voor werken. Beetje verdunnen met warm water, dat activeert de werking van het zuur nog een beetje meer.

Maar het kan zijn dat je al een badkamercleaner hebt gebruikt, die lost ook kalk op...

Niet té lang laten inwerken, paar minuutjes zou voldoende moeten zijn. Roestvrijstaal is eigenlijk roestvaststaal, en bij langdurige inwerking van zuur kan dat gewoon gaan roesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natmaken en een hoopje zout erop doen.effe laten weken en weghalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing