Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn frietpan schoon?

Wij hebben zo'n roestvrijstalen frietpan. Toen we 'm kochten, had het verwarmingselement ook de kleur van blank staal. Nu is die zwart. Ik heb al ovenreiniger geprobeerd, maar dat hielp niets. Hoe krijg ik deze weer schoon?

In de oliepan zelf zit op de onderste helft een lichtbruine aanslag, die er in de vaatwasser op intensive care niet afgang. Ook hier hielp ovenreiniger niet. Nou denk ik dat ik met "intensive schrobben" het er nog wel af zou kunnen krijgen, maar een iets minder arbeidsintensief middel zou fijn zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Vul het apparaat met water en gooi er een vaatwastablet bij. Verwarm hem tot 100 graden en laat het even koken.
Zet hem dan uit en laat hem afkoelen tot handwarm. Giet hem leeg en spoel na met heet schoon water.
De rand in de oliepan krijg je ook heel makkelijk weg met Dasty (van de Wibra).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De pan kun je uitkoken met soda het verwarmingselement wordt nooit meer zo blank als bij aankoop
14 jaar geleden
het schijnt dat uitkoken met een paar steradent-tabletten goed werkt.
Rieneke1
14 jaar geleden
Een vaatwasblokje oplossen in water. Met die oplossing het element schuren.

Met het vaatwasblokje opgelost in wat water kan je ook de oliepan zelf proberen schoon te maken. (eerst wat laten weken) Dat is intensiever dan in de vaatwasser.
Wel goed spoelen achteraf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi hoi ik heb de oplossing hiervoor
je haalt het vet eruit doe er water in en een vaatwasser tablet erin pan aan zetten doe er niet te veel water gewoon tot het streepje laat het even goed warm worden dat zie door dat het gaat schuimen haal dan het spiraal eruit en gelijk er met vochtige doek over heen gaat het gelijk al schoon en dan de bak legen en ook met vochtige doek schoonmaken en klaar heel veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing