Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Goed wasmiddel gezocht voor zwarte/ donkere kleding

Ik heb een tijdje vloeibare wasmiddelen gebruikt voor mijn zwarte wasgoed. Van dreft, robijn, huismerken. Er was eigenlijk nooit iets bij wat me echt goed beviel. En met bijv. robijn zat er achteraf ook een zurige lucht aan het wasgoed. Wie heeft goede tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

De wasmiddel van de Aldi en Lidl schijnt t best uit de test Zijn gekomen dat wasmiddel heet formil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De goedkope merken zijn prima en de zure lucht kan veroorzaakt zijn door de vloeibare wasmiddelen.
Je kunt dan vetluis krijgen in de wasmachine en dan krijg je die zure lucht aan het wasgoed.
Draai de machine een keer zonder wasgoed op de hoogste temperatuur en doe er een flinke scheut azijn bij.
Daarna kun je het beste afwisselend wassen met vloeibaar en poedervorm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He interessant: gewoon een scheut keukenazijn in het wasmiddelbakje? En dan een kort programma op 90 graden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brabart, ja klopt, met gewone azijn, schoonmaak azijn of een schep soda.
Vetluis is een soort bacterie en kan niet tegen die behandeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks, ga ik meteen doen vandaag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de +jes ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou vooruit, compensatie+:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@susie,Dankjewel, ha,ha ;))"
Die van de HEMA is top! Voor 2 euro heb je een goed product. Ruikt niet zo sterk en wast goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwe zwarte/donkere kleding kun je het beste de eerste keer wassen met azijn. Dan blijft de kleur beter.

Daarna kun je de zwarte kleding wassen in de machine, niet te warm met een scheut azijn.
Een beetje wasverzachter in het bakje en je kleding is weer fris en blijft lang mooi van kleur.

Die zurige lucht kan ook in je wasmachine zitten. Een keer heel heet leeg laten draaien met soda doet wonderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wasmiddel van de LIDL komt altijd het beste uit te de testen!

En vandaag een leuke actie namelijk 2 halen en betalen! Dus wees er snel bij..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik al jaren een vloeibaar wasmiddel van Coral'Optimal Coral' voor alle gekleurde kleding.
Het ruikt lekker en je kleuren blijven helder en zwart
bleekt niet af.
In het vakje van de wasverzachter giet ik een beetje azijn.
Verder als ik een nieuw kledingstuk heb gekocht laat ik deze vooralleer ik het was één uur weken met een goed scheut azijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding