Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je het beste een frisdrank fles schoonmaken?

ik gebruik een 1,5 liter sinasfles voor een andere drank. Nu wil ik die fles wel eens regelmatig gaan schoonmaken, maar ik weet niet goed hoe. Heet water en uitkoken kan niet, de fles kan niet tegen die hoge temperatuur.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Gewoon heet water uit de kraan, wat soda en afwasmiddel. Goed schudden en goed uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt hem wel in de afwasmachine doen misschien. Maar het beste is gewoon regelmatig een nieuwe fles nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar keer opnieuw gebruiken en met heet water schoonspoelen, daarna een nieuwe fles gebruiken. Zo doe ik dat met waterflesjes, na een paar keer uitgespoeld te hebben heb ik toch het idee dat het niet helemaal fris meer is - in ieder geval is het niet gesteriliseerd, dus je nieuwe drank is minder lang houdbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hem beter schoon wil krijgen aan de binnenkant, kun je er een aantal (schone) knikkers in doen, met een sopje, en dan flink schudden. De knikkers maken dan de binnenkant schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe er een handje metselzand in, hierna voor eenderde met water vullen, de dop er op en schudden maar.
Even goed naspoelen en de fles is brandschoon.
1 minuutje werk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij gewoon omspoelen met warm water en een beetje afwasmiddel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm water met (gebruikte) theebladeren er in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ook goed werkt, gebruik een handje rijst en koud water, even goed schudden en schoon is je fles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing