Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg/houd ik houten luxaflex stofvrij?

Ik heb in de woonkamer 2 houten luxaflex hangen... ik stof ze zo af en toe af... (wat ik een enorme klus vind aangezien ze 2.25 mtr hoog zijn!)
Is er een manier om ze minder snel stoffig te laten worden... het lijkt nu alsof ze extreem SNEL WEER stoffig worden... en dat ziet er zo smerig uit...

Heeft iemand een tip!?!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Afstoffen met een doekje met een beetje wasverzachter. De wasverzachter zorgt ervoor dat de luxaflex minder stof aantrekt en vasthoudt. Het is geen wondermiddel, maar het werkt wel. Ik maak beroepsmatig schoon en ik zweer bij doekjes met wasverzachter :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een luchtwassen (van boneco bijvoorbeeld) haalt het stof uit de lucht en vangt dat in een tank met water op. Na een paar weken drijven daar dikke proppen stof in en die stof zit niet op je luxaflex. Een luchtwasser kost ongeveer 250 euro, maar houdt daarnaast de kamer op een ideale luchtvochtigheid van tussen de 40-60%

Het schoonmaken van luxaflexen (ook de houten) gaat heel eenvoudig met een kleine swiffer. Volgens mij (niet helemaal zeker) is er zelfs een speciaal luxaflex model met twee borstels.

Aan de swiffer borstel blijft het stof 'kleven' en je pakt met één beweging de bovenkant van een lamel en de onderkant van de lamel erboven.
14 jaar geleden
Eens in de zoveel tijd kun je ze zuigen met de stofzuiger. Wel met het kleine borsteltje eraan en niet op te hoge zuigkracht.

Draai de luxaflex helemaal dicht en zuig van boven naar beneden. Draai hem daarna naar de ander kant dicht en doe hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing