Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik de rode schijn van tomatensaus uit m'n tupperware?

Iemand een op grootmoederswijze tip?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ooit eens geprobeerd met natrium bicarbonaat, verkrijgbaar bij de drogist. Maakt alles mooi wit. Naast de pigmentkleur in jouw bakje verbleekt het ook ook transpiratievlekken in kleding of gore witte handdoeken. In de wasmachine los een flinke schep of in de handwas. In Frankrijk op het platte land wordt het erg veel gebruikt en ze poetsen er zelfs hun tanden mee. Al die wijnkleur moet van hun tanden af. Naast dat laatste stukje humor is het wel een serieus antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Even wachten tot het voorjaar en dan je bakjes in de volle zon leggen. Het verdwijnt als sneeuw... uhm, tomatensaus voor de zon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens citroensap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
olijfolie op een stukje keukenrol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een steradent tablet (zo'n kunstgebitreiniger) erin en even op laten lossen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb trouwens ook weleens gehoord, dat je de saus er niet warm in moet doen, maar moet laten afkoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja rode saus! Sambal, tomaat, etc. Heerlijk. Probeer de bakjes te schuren met baking powder (toko), of doe water in de bakjes en los er baking powder in op en dan een tijdje laten staan.( Is mij wel gelukt, al was het bakje dan van een onbekend merk.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even water in het bakje en er een beetje gloor bijvoegen,laten staan een paar uur en meestal is je bakje weer naturel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gevonden op het Viva-forum: (of het werkt weet ik niet, maar ik ga het wel uitproberen).
"
Plastic bakjes/snijplank met rode vlekken neem ik af met stukje keukenpapier met olijfolie. Ook de bakjes van de chinees worden hiermee makkelijk schoon.
Daarna gewoon afwassen.
Weet trouwens niet meer van wie ik die tip ooit kreeg/las/hoorde.
"

Toegevoegd na 51 minuten:
Hier is een heel leuke site met grootmoeders tips (ik heb hem bij m'n favorieten gezet):

Huishoudtips 3 dec 2010 ... Hoe meer eieren u tegelijk kookt, hoe meer kleurstof u nodig heeft. ..... programma te laten draaien krijg je de vieze lucht er uit. ... Zet een paar bakjes met azijn in huis bijvoorbeeld bij het gourmetten of oliebollen bakken. ..... Vlekken van rode vruchten, Vlekken van rood fruit en tomatensaus ...
home.planet.nl/~buurs011/tips.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën: