Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waarom worden glazen soms niet schoon in de vaatwasser???

ooit blijft er vuil achter in de glazen in de vaatwasser.
Dit krijg je er ook niet uit na een aantal keer wassen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (7)

Of je draait een tekort programma of je glazen zijn aangetast door de vaatwasser. In het tweede geval nieuwe glazen kopen en het spoelglansmiddel reservoir regelmatig controleren of er nog genoeg in zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk niet dat je glazen echt vuil zijn. maar in de vaatwasser krijg je door het veelvuldig wassen glascorrosie. Hier kan je niets tegen doen. Gewoon nieuwe glazen komen en ze manueel afwassen als je het wil vermijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze een beetje te vies zijn geweest (?) en je zet je glazen in het bovenste gedeelte van je vaatwasser. Je moet ze daar ook mooi opstellen net zoals je je pannen borden en dergelijke onderin mooi moet plaatsen, met name met grote pannen of glazen snij-'planken' komt het wel een voor dat die de werking van de vaatwasser beperken en de viezigheid van de onderverdieping zo in de glazen op de bovenverdieping spuit via die pannen of snijplaten of dergelijke.

controleer ook even het filter en de glansspoel als je dat gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan zijn te te vies.
voorspoelen helpt.
en ontstop je vaatwasser.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wij hebben dat (ik weet het van te voren.... maar ja) als je vaatwasser een keer te vol is en te vies en de filters schoon moeten. Dan zit er zo'n dun, meestal bruin troepje op je glazen. De enige manier omdat er weer af te krijgen is die glazen een tijd (UREN) in warm sopwater te laten weken EN AANSLUITEND weer in de vaatwasser (of zelf boenen met een schuurspons)
Ik heb al jaren een afwasmachine en nog nooit glas weg hoeven gooien wegens zg glascorrosie, als ze dof zijn is het spoelmiddel op
amigo
14 jaar geleden
Het zou kunnen dat het watersproeisysteem in je vaatwasser wat verstopt zit. Ik bedoel die armen waar aan het uiteinde een gaatje in zit waar het water uit komt. Als dat een beetje verstopt zit dan kan het water je glazen niet zo goed meer bereiken en worden ze niet goed schoon meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mijn zout in de vaatwasser bijna op is, komt er in de glazen wat (vuile) zoutresten, lijkt op zand. Teken voor mij om zout bij te vullen. Het is ook niet zomaar uit de glazen te krijgen door ze een keer extra terug te zetten in de vaatwasser. Misschien is het dat w
wat je bedoelt?
Toegevoegd op 28 januari 2025 19:33: tekst
een maand geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing