Waar vind ik een solarpaneel dat je op je raam kunt plakken?

Weet iemand of er bestaat solar paneel die je kunt op het raam plakken ofzo om accu op te laden puur als nood? Ik heb veel topics over gelezen en probleem is dat een beweert het kan andere weer niet . Ik heb geprobeerd met kleine solar panelen om telefoon op te laden en het werkt redelijk. Maar ik zoek meer in de voormat van een raam zeg maar 1x1,50. Ik woon in een appartement en heb geen balkon dus enigste optie is raam in de slaapkamer of woonkamer.

2 dagen geleden
in: Energie
Ritsuka
2 dagen geleden
Ik heb eens zoiets gezien in een buitensport winkel, uitvouwbaar zonnepaneel matje, wat je aan je tent of rugzak kan hangen voor opladen.
Inekez1
2 dagen geleden
Een zonnepaneel werkt alleen goed als de uv-stralen er rechtstreeks op kunnen vallen. Het glas van je ramen reflecteert en filtert een groot deel van die uv-stralen. Het beste rendement heb je als je het paneel aan de buitenkant van je raam kunt hangen en dan ook nog onder de meest gunstige hoek tov de zon. Dus als je een raam hebt dat helemaal open kan, heeft het zin. Voor noodgevallen in de winter niet aan te raden, want als je jel telefoon niet gewoon in een stopcontact kunt laden, heb je waarschijnlijk ook geen verwarming meer. Je zou dan een constructie moeten maken om het solar paneel aan de buitenkant van je raam of kozijn te hangen en dan zodanig dat je raam daarna gewoon weer dicht kan. De standaard balkon-solarpanelen zijn denk ik het meest geschikt voor zo'n constructie. Gewoon in de vensterbank laadt een solarpaneel langzaam. Laat 'm dan langer liggen met een powerbank eraan (niet in de zon!), dan heb je voor noodgevallen de powerbank om snel je telefoon bij te laden.

Antwoorden (1)

Als je zoekt op opvouwbaar zonnepaneel dan vind je websites zoals deze: https://kleinezonnepanelen.nl/nl/zonnepanelen/portable-opvouwbare-zonnepanelen/g-10000217
Afhankelijk van waar je het voor wilt gebruiken kun je het formaat kiezen. Deze zijn zo op te hangen.
2 dagen geleden